Mitä tarttuu kaupasta mukaan, jos ei ole tehnyt eväitä

Edellisessä kirjoituksessa kerroin helposta riisipuuro reseptistä, jota voi valmistaa aamupalan lisäksi vaikka töissä välipalaksi. Yritätkö sinäkin syödä järkevästi tai ruokarungon mukaan? Uskon että moni muukin miettii välillä kaupassa ollessa, että mitä helppoa sitä nappaa mukaan, jos ei ole ehtinyt tehdä töihin eväitä. Päivään ja aterioihin tulisi sisällyttää hyviä rasvoja, proteiinia ja hiilihydraatteja sopivissa määrin. Lähdin tätä postausta varten kauppaan etsimään niitä ruokia ja raaka-aineita, joita on helppo syödä ilman sen kummempaa valmistusta. Monelta työpaikalta löytyy varmasti mikro, joten lämmin ruokakin järjestyy käden käänteessä, kunhan vaan osaa valita oikeita aineksia.

PhotoGrid_1448197073776
Hiilaria
PhotoGrid_1448197120523
Lisukkeita aka vatsan täytettä
PhotoGrid_1448197195779
Rasvoja ja protskuu
PhotoGrid_1448197249273
Proteiinia

 

Mikrossa on helppo valmistaa puuroa, munakasta, pakastevihanneksia ja riisisekoistusta. Lisukkeeksi sopii mainiosti esim leikkeleet tai tonnikala. Välipalaksi riisikakkujen tai kalkkuna kauraleipien kanssa maistuu kätevästi rahka tai raejuusto, ja mm. mehukeitto, vauvan soseet, marjat ja hedelmät toimii lisukkeena. Sit vielä hyvät rasvat, eli kuvista puuttuva kookosöljy, avokado ja pähkinät, keltuainen ja lohi :) Eiku syömään!

Kalkkunaleikkelettä, banaania ja ananasta, nam!
Kalkkunaleikkelettä, banaania ja ananasta, nam!

Fitness pullaa

Tänä viikonloppuna on taas saatu seurata fitness kisoja niin kotimaassa kuin ulkomailla. Olen katsellut kotona netin välityksellä Madridissa käytyjä Arnold Classic Europe kilpailuja, jossa suomalaiset onkin pärjännyt hienosti! Onnittelut kaikille kisaajille! Ystäväni Alona on paikan päällä tekemässä mielenkiintoisia haastatteluja, sekä kuvaamassa kisoja, joten koosteita kisoista pääsee katsomaan mm. Alona TV:n sivulta.

Myös meillä suomessa on läträtty kisaväreillä. Viime viikonloppuna oli Jyväskylän karsinnat ja eilen Oulun. Oltiin Alonan kanssa Jyväskylässä seuraamassa kisoja viime viikonloppuna, josta muutama kuvakooste alla.

PhotoGrid_1443338011288

PhotoGrid_1443337930457

PhotoGrid_1443337481926

PhotoGrid_1443338706741

PhotoGrid_1443337375099

PhotoGrid_1443337227509

 

Kisoja katsellessa minut valtasi taas kova kisakipinä. Vahva tunne siitä, että nousen vielä lavalle, parempana kuin viimeksi! Se motivoi mua tekemään töitä kovempaa ku koskaan. Lupasin valmentajalle että panostan entistä enemmän lihashuoltoon ja yhteistreeneihin. Joskus mietin, että onkohan tämä fitness ilmiö mun kohdalla vaan ohimenevä vaihe, mutta ei se ole, vaan siitä on tullut elämäntapa, joka kulkee mun arjessa mukana joka paikkaan ja kokoajan. Se miksi mietin niin, johtuu varmaan siitä, että olen ollut painon ja elämäni kanssa aikamoinen jojoilija, enkä ole osannut päättää mitä haluan. Aloitin asioita ja jätin hetken päästä sen kesken. Nyt olen treenannut tavoitteellisesti, tosissaan, mutta en vakavasti, viimeiset 4 vuotta. Tavoitteet on ja pysyy!

PhotoGrid_1443337047638

PhotoGrid_1443337193549

PhotoGrid_1443337406130

PhotoGrid_1443337342588

Olen ollut nyt kuluneen viikon ajan kovassa flunssassa. Tiistai aamuna heräsin kamala kaktus kurkussa, mutta enpä ollut ainoa. Avasin aamulla instagrammin ja huomasin että joka toisella oli kaktus emoji päivitettynä kuvan alle. Flunssaa on nyt kovasti liikkeellä, koulussa ja päiväkodissa kerrottiin näin myös. Tänään on ensimäinen päivä, kun tunnen oikeasti olevani parantunut. Eli tää viikko on tullut levättyä treenin osalta, niin ensviikolla jaksaakin sit jatkaa siitä mihin viimeksi jäi. Vaikka oon ollut ihan puolikuntoinen ja kurkku on ollut tosi kipeä ja en oo päässyt treenaamaan, niin ruoka on kyllä maistunut. Eli laihtumaan ei ole päässyt :)

PhotoGrid_1443338332015

PhotoGrid_1443338376946

Vaikka välillä sovellan päivän ruokia, niin mun aamupala näyttää jokapäivä suht samalta; kahvia plus puuro ja valkuaiset tai puuro ja hera :) Vaihtelu virkistää, heh. Joo mutta puuro on paras aloitus päivään. Välillä teen gluteenitonta kaurapuuroa ja välillä riisihiutaleista. Nämä sopii mun vatsalle ja pitää nälkää hyvin.

Valkuaisiakin voi valmistaa monella eri tavalla, joista mielekkäin tapa tällä hetkellä on ”mikrokakku” :) Valkuaiset ja tilkka öljyä laitetaan syvään astiaan ja maustetaan mieleiseksi. Suolaiseen munakkaaseen sopii hyvin suola, pippuri, oregano ja chili. Mä maustan puuron seuraksi valkuaiset yleensä makeaan sopivaksi, eli ripaus kanelilla ja kardemummalla, ja tuloksena on ihan pullataikinan makuinen munakas. Ehkä mulla on niin suuri mielikuvitus, että todella saan valkuaiset maistumaan pullalta, etenkin jos sekaan pilkkoo banaanin palasia, josta tulee sopivasti makeutta kakkuun :) Näistä munakkaista löytyy ohjeita mm. mun instagrammista saraliimatta

Loppuun vielä kuva joka keräsi eilen illalla instagrammissa huiman määrän tykkäyksiä :) Kiitti! Onhan toi muutos jännä, mutta ei ole tapahtunut hetkessä. Kun muutokselle antaa aikaa, on muutoskin pysyvää.

Ulkona on kaunis syys ilma, joten ulkoilemaan vaan jokainen! Reipasta sunnuntaita kaikille!

PhotoGrid_1443286178267