Kolme kertaa munaa päivässä ja kroppa kiristyy silmissä

Yhdeksäs dieettiviikko pian kahlattu. Kunto etenee ja valmentaja käski pitää tankkauspäivän huomenna lauantaina. Oujea! Niitä pidetään nyt toistaiseksi säännöllisin väliajoin. Mukavaa ja jännittävää, hiilareita on meinaa paljon ja saan syödä 9 kertaa päivässä. Huh huh :) Olen itse tosi tytyväinen näihin kuluneisiin viikoihin. Kunto näyttää kivalta, vaikka painoa ei oo tullu alas kun vasta sen -4kg. Jotenkin näyttää kuitenkin siltä että kroppa on tiivistynyt. Tankkauspäivien lisäksi sain muutaman aamulenkin ja suunnittelin, että näinä päivinä vaihdan aamukahvin cofeiinitabletteihin. Eipähän hölsky vatsassa lenkin aikana, eikä heti ala pissattamaan :) Tankkauksilla saadaan mulle ja lihaksille vähän lisää energiaa, ja näin on hyvä mennä hiljalleen eteenpäin, että en kiristy liian nopeasti…tässä kun on viel 4kk aikaa kiristää kuntoa :)

Maaliskuu 2016
Maaliskuu 2016
Toukokuu 2016
Toukokuu 2016

Olen huomannut, että jos juon aamulla heti herättyäni kupin tai kaksi kahvia (mikä on ollut mulla tapana) niin en jaksa millään syödä mun aamupalaa. Ennen pari kuppia kahvia ja iso 70g puuro + lisukkeet meni ihan kevyesti, mutta nyt pienempi puuro alkaa tökkiä puolessa välissä syömistä. Onneks mulla ei yleensä oo aamuisin kiire, niin voin ottaa puuron ja ”YHDEN kupillisen” kahvia kanssa ihan oman aikani. Jos en syö koko puuroa, ni nälkä on jo tunnin päästä. Aika hassua kyllä, että mun pieni vatsalaukku täyttyy siitä kahvista niin, että puuro ei mahdu sinne heti perään! :)

Tässä muuten mun tämän hetken yksi lemppari aamupala vaihtoehto. Mä syön siis joka aamu puuroa, vaihdellen proteiinin lähteitä. Eniten tulee syötyä proteiinijauhetta ja valkuaisia. En syö rahkaa enkä oikein muitakaan maitotuotteita. Rahka kerää limaa elimistöön ja turvottaa, eikä siksi sovi mulle. Vatsa voi paremmin ilman suuria määriä maitotuotteita. Kahvin seassa käytän maitoa kyllä, vähän. Oletko sä koskaan sekoittanut valkuaisia puuron sekaan?

20160519_072217

Eli valmistan puuron mikrossa. Sit kun puuro on viittä vaille valmis, otan sen hetkeksi pois, lisään valkuaista, sekoitan ja laitan hetkeksi takas mikroon. Helppo, nopea ja hyvä! Ja täyttävä! Mä tykkään käyttää puuron seassa välillä myös kardemummaa tai kanelia, joka toimii tässä kuohkeassa kakun omaisessa puuroannoksessa tosi hyvin!

20160519_072754

20160519_072925

Kaupoista löytyy nykyään mm. valmiiksi eroteltua valkuaismassaa, jota on helppo valmistaa, ilman että tarvitsee erotella keltuaista tai heittää mitään roskiin. Mä syön paljon munaa päivässä ja välillä on kiva syödä sitä eri muodoissa, ni ei kyllästy. Valkuaistahan voi laittaa esim aamulla puuroon, välipalalla smoothieen, lounaalla tai vaikka illalla pannulle, munia voi keittää, tai ruoalla laittaa riisin sekaan, pannukakun sekaan jne. Munasta on moneksi, siksi se sopii hyvin mun ruokavalioon. Laitilan Kanatarhalla on nyt saatavilla valmiiksi kypsennettyä valkuaista, pötkössä, joka on helppo napata vaikka välipalaksi mukaan tai laittaa muun ruoan joukkoon. Lisää tietoa tuotteista löydät Laitilan Kanatarhan nettisivuilta.

20160515_192847

 

 

 

 

sara

3 vastausta artikkeliin “Kolme kertaa munaa päivässä ja kroppa kiristyy silmissä”

  1. Hyvin näyttää sulla kunto kiristyneen! :) Mulla sama juttu ton aamupuuron kanssa vaikken dieetillä olekaan! Ei meinaa saada syödyksi kun samalla juo ISON kupin kahvia ja sitten onkin nälkä heti kun pääsee töihin! :D

  2. pitääpi joskus ostaa tota Laitilan eggoo, koska oon joskus erotellu valkuaisii puuroon keittäessäni sen kanttilassa ja maku on ollut hyvä toi vaa kuulostaa niin kätsyltä ja sekä herkulliselta aamupalalta ! suosittelen viel vaihtaa kahvimaidon alpro soyan uuteen coffee bar blender kahvimaitoon vai mikä sen nimi ny olikaan niin todella kermainen hieman pähkinäisen herkullinen kahvi tulee:P & saa karsittua ne loputki maitotuotteet ruokavaliosta, siis jos niitä koitat välttää.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta