Keksi mulle selkätreeni

Tykkään kovasti treenata selkää ja välillä yhdistän selän kanssa jonkun muun lihasryhmän, kuten esimerkiksi olkapäät tai hauiksen. Alla muutama mun lemppari selkäliike, perus kulmasoudun, ylätaljan ja maven lisäksi. Postauksen kuvat löytyi koneelta kun kaivoin vanhoja fotoja ja on reilun vuoden takaisia. Niissä vielä musta tukka :)

Näyttökuva 2015-12-20 kello 20.25.09

Näyttökuva 2015-12-20 kello 20.19.59
Alatalja keskitetysti yksi käsi kerrallaan
Näyttökuva 2015-12-20 kello 20.23.12
Leuanvedot kuminauhalla
Näyttökuva 2015-12-20 kello 20.23.59
Ristikkäistaljassa kylkivedot
Näyttökuva 2015-12-20 kello 20.26.19
Alas painallus taljassa leveällä tangolla
Näyttökuva 2015-12-20 kello 20.22.24
Keskitetty ja tuettu hauiskääntö yksi käsi kerrallaan

 

ELI! Kerro blogin kommentteihin, mun instagrammiin tai SA-LI training facebookkiin sun lemppari selkäliike. Keksi siihen myös sarjat, toistot ja päätä tehdäänkö osa sarjoista esim pudotuksilla, pakkotoistoilla tai vaikka restpausella. Mulla on huomenna selkäpäivä, ja oman treenini lisäksi kuvaan kiinnostavimman treeni ehdotuksen instagrammiin, ohjeiden mukaisesti ja tottakai jaan myös tiedon siellä siitä, kuka tämän kyseisen treenin mulle keksi! Insagrammiin kun saa nykyään ladattua vähän pidempiäkin videoita, ni pitää aktivoitua tässä video hommassa ;)

 

Mukavaa illan jatkoa, ja ei muuta ku selkä treeniä rustaamaan ;)

sara

16 vastausta artikkeliin “Keksi mulle selkätreeni”

  1. Kannatan maastavetoa! :D Vaikka 10 sarjaa, jossa ekassa 10 toistoa, seuraavassa 9 toistoa jne ja joka sarjaan lisää painoa. Painot saat päättää itse, mutta niin että kaikki sarjat tuntuu raskailta, eli viimeiset pari sarjaa jo aika lähellä maksimia! :)

  2. Leukoja! 4×5 leuat. Minuutin palautuksella. Vikan sarjan jälkeen suoraan ylätaljaan (levee tanko, myötäote) jossa 50kg niin monta ku menee, 45 niin monta ku menee, 35,30,25..

  3. Pull down laite, vuorokäsin tehtynä sellasella painolla et saat just ja just kuus toistoa per käsi. Tätä neljä kertaa ja kyllä on selkälihat kipeenä :D

  4. Sikäli mikäli haet liikettä selkätreenin loppuun, niin mun ehdoton lemppari on punnerrukset. Miesten tai naisten, leveämmällä tai kapeammalla otteella, hitaasti tai nopeasti, kuitenkin niin että saa puristetua viimoiset mehut selästä pois. Itse teen yleensä 3-5 sarjaa aina niin monta toistoa kuin vain saan tehtyä. Oletuksena että tosiaan takana on jo kova treeni joten toistomäärät ei välttämättä enää huikeita ole. Tosiaan avain keskittyä tuntumaan ja rutistukseen, tykkään tehdä pitojakin tuntuman maximoimiseksi. Punnerrus on niin perus kun olla ja voi mutta toimii! :D Hyviä treenejä anyways!

    • Moikka. Teen itse myös paljon punnerruksia, sen verran kokonaisvaltainen liike että sopii monen treenin tueksi :)

  5. Olen tosi huono treenaamaan selkää, mutta viimeisin oivallus ommalla kohdallani on ollut hyljesoutu! Vaatii tietty vähän järkkäilyä mutta itselläni ainakin toimii :)

  6. Liikkeeksi voi valita esim. ylätaljan tai alataljan. Yksi toisto on aina 1,5 toistoa. Eli yksi kokonainen toisto ja yksi puolikas toisto perään on aina ykkönen. Näitä esim. 4×10. :)

  7. Voisitko joskus tehdä vaikka kesäparitreeni postauksen tai rannalla treeni postaus tyyppisen tekstin? 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta