Hyvinvointi boosteri

Muista vitamiinit – ennaltaehkäistään flunssan tulo. Pysytellään terveenä ja nautitaan tärkeistä ruoasta saatavista vitamiineista ja hivenaineista. Tässä yksi herkullinen ”KANNATTAA EHDOTTOMASTI KOKEILLA” -smoothie, joka sisältää mm. paljon terveenä pysymiseen vaikuttavia vitskuja. Aamu alkaa loistavasti tällä boosterilla!

Hyvinvointi boosteri -smoothie:

-Tyrni  (tyrni sisältää poikkeuksellisen paljon C-vitamiinia; sadassa grammassa marjoja on noin 200 – 450 mg eli appelsiiniin verrattuna kolminkertainen määrä. C-vitamiinin uskotaan parantavan yleiskuntoa ja ehkäisevän tai parantavan sairauksia. Lisäksi tyrnissä on A-vitamiinin esiasteita eli karotenoideja. Tyrnissä on myös monityydyttymättömiä rasvahappoja, joita tarvitaan ihon, limakalvojen, sydämen ja verisuoniston kunnossapitoon)

 

-Ananas  (ananas sisältää runsaasti kuitua, mangaania, flavonoideja sekä hivenaineita. Lisäksi ananaksessa on paljon C- ja B1-vitamiinia. B1-vitamiinia tarvitaan hiilihydraattien ja rasvahappojen aineenvaihdunnassa. Sillä on tärkeä merkitys myös hermoston toiminnassa. C-vitamiini ja flavonoidit toimivat antioksidantteina, eli estävät soluille haitallisia hapettumisreaktioita. Sanotaan myös että ananas on mieto diureetti, eli se nopeuttaa nesteen poistumista elimistöstä. Tästä voi olla apua esimerkiksi PMS-oireiluun liittyvässä turvotuksessa sekä painonpudotuksessa)

 

-Banaani  (banaani sisältää paljon kaliumia, joka pitää huolta lihaksista. Koska banaani sisältää luonnollisia sokereita ja kuituja, se on oiva energianlähde mm. ennen urheilusuoritusta. Lisäksi banaanissa on runsaasti C- ja B6-vitamiinia ja magnesiumia. Banaanin sisältämä rasva on pehmeää  tyydyttymätöntä rasvaa)

 

-Valkuaiset

-Kookos riisi -juoma

Saat juomasta huippuhyvän, kun laitat pilkotut ananaspalat muutamaa tuntia aikaisemmin pakastimeen jäätymään. Smoothiesta tulee kylmä ja paksu.

 

20160306_092809

20160306_092830

20160306_092841

20160306_092905

20160306_092923

PhotoGrid_1457253988930

 

 

sara

Yksi vastaus artikkeliin “Hyvinvointi boosteri”

  1. Montako valkuaista laitoit? Ja ilmeisesti raakana? Pitänee sitten nauttia aika lailla samantien ettei säilyttele treenipullossa?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta