Mitä tarttuu kaupasta mukaan, jos ei ole tehnyt eväitä

Edellisessä kirjoituksessa kerroin helposta riisipuuro reseptistä, jota voi valmistaa aamupalan lisäksi vaikka töissä välipalaksi. Yritätkö sinäkin syödä järkevästi tai ruokarungon mukaan? Uskon että moni muukin miettii välillä kaupassa ollessa, että mitä helppoa sitä nappaa mukaan, jos ei ole ehtinyt tehdä töihin eväitä. Päivään ja aterioihin tulisi sisällyttää hyviä rasvoja, proteiinia ja hiilihydraatteja sopivissa määrin. Lähdin tätä postausta varten kauppaan etsimään niitä ruokia ja raaka-aineita, joita on helppo syödä ilman sen kummempaa valmistusta. Monelta työpaikalta löytyy varmasti mikro, joten lämmin ruokakin järjestyy käden käänteessä, kunhan vaan osaa valita oikeita aineksia.

PhotoGrid_1448197073776
Hiilaria
PhotoGrid_1448197120523
Lisukkeita aka vatsan täytettä
PhotoGrid_1448197195779
Rasvoja ja protskuu
PhotoGrid_1448197249273
Proteiinia

 

Mikrossa on helppo valmistaa puuroa, munakasta, pakastevihanneksia ja riisisekoistusta. Lisukkeeksi sopii mainiosti esim leikkeleet tai tonnikala. Välipalaksi riisikakkujen tai kalkkuna kauraleipien kanssa maistuu kätevästi rahka tai raejuusto, ja mm. mehukeitto, vauvan soseet, marjat ja hedelmät toimii lisukkeena. Sit vielä hyvät rasvat, eli kuvista puuttuva kookosöljy, avokado ja pähkinät, keltuainen ja lohi :) Eiku syömään!

Kalkkunaleikkelettä, banaania ja ananasta, nam!
Kalkkunaleikkelettä, banaania ja ananasta, nam!
sara

2 vastausta artikkeliin “Mitä tarttuu kaupasta mukaan, jos ei ole tehnyt eväitä”

  1. miiiitä banaania ja leikkeleitä?? Uskaltaako testata..ehkä tästäkin tulee yhtä hyvä combo kun raejuustosta ja puurosta, vaikka aluksi tuntuu niin oudolta :DD

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta