Jumpataan yhdessä lapsen kanssa

Loma on nyt tältä kesältä vietetty. Hieman olin sunnuntai iltana maassa, kun mietin että tässäks tää nyt oli. Neljä viikkoa meni hujauksessa. Mutta kun maanantaina heräsin, niin en malttanut odottaa että pääsen työpaikalle! Oli kyllä jo ikävä töihin ja nähdä kaikkia ihania ihmisiä! Ja kääääk! Voi miten oikeasti olikaan nastaa mennä taas omalle salille! Työkaverieitakin oli ihana nähdä pitkästä aikaa. Vastaanotto salilla oli niin aurinkoista. Mun mahtavat asiakkaat oli mielissään kun oon taas käytettävissä ja monet oli kaivannut ja kysellyt mun lomalta paluusta jo pitkään. Ihanaa kun saa tuntea olevansa tärkeä! Ihanaa ihanaa ja vielä kerran ihanaa! :) On se vaan IHANAA kun on työ josta tykkää :)

 

PhotoGrid_1437565038257

Kuten otsikosta ehkä ilmeni, luvassa on jumppaliikkeitä, joita voi toteuttaa yhdessä lapsen kanssa. Käyn usein yhdessä lasten kanssa treenaamassa. Olen tämän- ja seuraavan viikon osittain töissä niin, että lapset on vaihtelevasti mukana työmaalla, kun heillä on vielä lomaa. Sama homma siis treenien suhteen. Vaatii hieman soveltamista, mutta ei haittaa! Eilen vedin treenin lisäksi vielä aerobisen kuntopiiri tyylisen jumpan yhdessä Lilyn kanssa. Lily sai toimia kannustajana sekä ”lisäpainona” muutamissa liikkeissä. Tässä alla hyviä liikkeitä vaikka kotijumppaan, ja sopii hyvin tehtäväksi vaikka pienemmänkin taaperon kanssa. Lasten kanssa yhteistä tekemistä ei koskaan ole liikaa <3

 

Lankkupito, lapsi voi istua ja maata lisäpainona selän päällä

PhotoGrid_1437564727600

 

Askelkävely eteenpäin, ota lapsi tukevasti reppuselkään

PhotoGrid_1437564858984

 

Punnerrukset, lapsi voi istua lantion päällä

PhotoGrid_1437564939632

 

Leveä kyykky, lapsi reppuselässä

PhotoGrid_1437565477257

 

Ojentaja punnerrukset / dipit penkillä, lapsi sylissä jommin kummin päin

PhotoGrid_1437565101904

PhotoGrid_1437565129488

 

Pystypunnerrus tai ylösnosto, riippuen lapsen painosta, kuinka helppo on nostaa

PhotoGrid_1437565541062

 

Lasten kanssa yhdessä treenaaminen on ennen kaikkea hauskaa, mutta myös tehokasta ja todellakin raskasta. Eloisa ja liikkuva lisäpaino on haastava treenissä, joka tuo tästä syystä tottakai omat haasteet treeniin. Liikkeitä on olemassa tuhottoman paljon, joten ei muuta kuin mielikuvitus käyttöön ja jumppaamaan yhdessä oman naperon kanssa! :)

 

Helppoja reseptejä

 

Jos olet kyllästynyt jo grillaamiseen, tai muuten vaan siihen että ruoanlaitto kestää, niin ota kokeiluun nämä hyvät, helpot ja maukkaat reseptit. Aamupala puuro on se jota en vaihda mihinkään, mutta sen ympärille onkin kiva rakentaa vähän värikkäämpää kattausta.

 

Avocadoleivät:

Riisikakkuja

Murskattua avocadoa

Kalkkunaleikkelettä

Tomaattia

(avocadon päälle sopii ripaus suolaa)

PhotoGrid_1436419243876

 

 

Tulinen kanarisotto:

Risottoriisiä (tavallinenkin sopii, on nopeampaa)

Kanaa suikaleina

Chiliä (mausteena)

Inkivääriä (mausteena)

Tomaattia

Sipulia

PhotoGrid_1436365358949

 

 

Jauhelihamunakas:

Paistijauhelihaa

Valkuaisia

Mini luumutomaatteja

Kevätsipulia

Mausteita

(paista ensin jauheliha, ja lisää loput ainekset ja sekoita)

PhotoGrid_1436365173411

 

 

Pyttipannu:

Paistijauhelihaa

Valkuaisia

Uusiaperunoita

Mini luumutomaatteja

Kevätsipulia

Mausteita

(paista ensin jauheliha ja keitä perunat, jonka jälkeen lisää kaikki muu pannulle ja sekaisin)

PhotoGrid_1436505188000

 

 

Banaanilettu:

1 banaani

4 valkuaista

Kanelia

Suolaa

(muussaa banaani ja sekoita valkuaiset)

PhotoGrid_1436365555320

 

Eipä muuta kun kokeilemaan! Mm. näitä ja muita kuvia pääsee seuraamaan mun instagramissa saraliimatta