Rakas ruokapäiväkirja

Kaupallinen kampanja / Yhteistyössä Hermesetas

Mun ruokailut on tällä hetkellä todella pelkistettyjä. Mulla on ruokarunko, jonka mukaan syön, vaihtelen vaan välillä proteiinin-, hiilarin- ja rasvan lähteitä. Syön rungon mukaan, jotta ei tulisi suurempia ylilyöntejä. Ja miksi näin: siksi että mulla on tavoite pysyä siistissä ”off” kunnossa nyt seuraava vuosi, ennen mahdollista kisadieettiä.

Kaunis aurinkoinen Helsinki ja aamukahvi keskustassa
Kaunis aurinkoinen Helsinki ja aamukahvi keskustassa

Mun ruokavalioon ei siis tavalliseen tapaan kuulu karkki tai muut makeat herkut. Välillä mun kuitenkin tekee mieli makeaa, jolloin makeutan puuron tai munakkaan Stevialla ja popsin hedelmiä ja marjoja. Myös hyvä tee on hyvä konsti makean nälkään! Tykkään edelleen leipomisesta, ja hyviä terveellisiä leivoksiakin voi tehdä raskaiden ja sokerisien leivoksien sijaan. TÄSSÄ postauksessa mm. muutama hyvä resepti. Makeutta ruokiin ja leivonnaisiin tuomaan käytän sokerin sijaan Hermesetaksen Stevia tuotteita. Yksi mielyttävä yllätys tässä uudessa tuoteperheessä on nämä mukana kulkevat kerta-annos pussit, jotka kulkee helposti mukana ja on helppo tyhjentää vaikka liikenteessä esim rahkan joukkoon.

20150527_192940

 

Kerron nyt muutamalta päivältä mun ruokapäiväkirjaa. Tätä työstäessä näen samalla itse, mitä oon syönyt ja mitä on tullut syötyä ohi ruokarungon. Oon kirjannut nyt ylös kaiken mitä suuhuni laitan, aivan kuten ohjeistan asiakkaitani tekemään. Jos mulle tulee uusi asiakas, joka haluaa ruokavalion tukemaan treeniä, pyydän asiakasta aina kirjoittamaan ylös omia ruokailuja n. 2-5 päivän ajalta. Sitten käyn asiakkaan ruokailuja läpi, lasken makroja ja kaloreita ja suunnittelen uuden hänen elämäntilanteeseen sopivan ruokavalion. Useasti asiakas jopa itse hämmästyy, että miten sitä tuleekaan syötyä ja päivitellään sitä miten erilaiselta ruokailut näyttää paperilla versus jos ei kirjaa syömisiä ylös.

 

 

—–

MAANANTAI

Aamupala:

kahvia maidolla

puuroa

marjoja

makea munakas (mausteina stevia ja kaneli)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.11.59

Välipala:

kalkkunaleikkelettä

riisikakkuja

salaattia ja kurkkua

———-

Lounas:

paistettua kanaa

perunoita

salaattia

cantalope melonia

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.10.19

Välipala:

proteiinjuoma

banaani

———–

Päivällinen:

paistettua kanaa

perunaa

salaattia

(kuva alla)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.10.00

Iltapala:

valkuaisvaahto

steviassa ja sitruunamehussa kylvetetyt uunipersikat

(kuva alla)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.11.46

—–

TIISTAI

Aamupala:

päärynäteetä stevialla

puuroa kanelilla

lemppari stevia munakas

cantalope melonia

avokadoa

(kuva alla)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.08.49

Välipala:

kananmunia

omenaa

pähkinöitä

———-

Lounas:

seitiä

riisiä

vihreää salaattia

(kuva alla)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.42.17

Välipala:

proteiinijuoma

omena

avokadon puolikas

———-

Päivällinen:

seitiä

perunaa

salaattia

———-

Iltapala:

edellispäivän uunipersikoita

makeaa vadelma melbaa, makeutettu stevialla

luonnonjugurttia

(kuva alla)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.10.51

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.11.06

—–

KESKIVIIKKO

Aamupala kahvilassa:

kahvia maidolla

luonnonjugurttia

mysliä

marjoja

(kuva alla)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.12.54

Lounas:

paistettua kanaa

perunaa

salaattia

melonia

cocacola zero vanilla

(kuva alla)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.14.35

Välipala:

Stevia munakas

mansikoita

avokadoa

(kuva alla)

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.10.35

Päivällinen:

paistettua kanaa

salaattia ja tomaattia

riisikakkuja

päärynä pilttiä

———-

Iltapala:

rahka, vadelma, viinimarja, stevia, pähkinä smoothie

———-

Loppuviikko menee samaa kaavaa noudattaen, paitsi että lauantaina on illalla vapaata syömistä. Tämä ruokapäiväkirja kertoi mulle sen, mitä vähän toivoin, eli aika lailla nätisti ruokavalion mukaan oon mennyt taas tämänkin viikon :) Tai no, ei mun rungossa lue että ”light limu” tai ”kahvilan myslijugurtti kimara”, mutta ei se elämä siihen kaadu :) Sillointöllöin on kiva napata matkaan vaikka jäätelö, varsinkin näin kesällä, mutta jos tietoisesti tekee vaikka kotona ruokaa tai leipoo, niin ehdottomasti käytän sokerin sijaan steviaa. Sitä ei tarvitse laittaa niin paljon kun sokeria, mutta tuo makeutta kuitenkin juuri sopivasti.

Näyttökuva 2015-5-27 kello 18.15.06

Ei sen ruoan tartte aina niin monimutkaista olla, eli niinkun yllä olevassa kuvassakin sopivasti lukee: ”enjoy easy food”

 

 

:)

 

sara

4 vastausta artikkeliin “Rakas ruokapäiväkirja”

  1. Nam, mitä ruokakuvia! Ei tiukemman ruokavalionkaan tartte olla tylsä ja tylsännäköinen. Kuinka kauan pidät persikoita uunissa?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta