Tavoitteellista treenaamista perheen ehdoilla

 

Näyttökuva 2015-5-24 kello 12.16.36

Kuntosalilla näkee paljon erilaisia harjoittelijoita, sillä kuntosali on paikka jossa voi harrastaa monella eritavalla. Salilta löytää mm. peruskuntoilijoita, kunnonylläpitäjiä, äitejä, isejä, kestävyysharjoittelijoita, painonpudottajia, voimailijoita, lihaksenkasvattajia sekä lihaksen muokkaajia. Itse kuulun tällähetkellä tähän viimeiseen kastiin ja lisäksi olen äiti. Se että olen äiti, ei estä minua harjoittelemasta tavoitteellisesti. Haluan kasvattaa ja muokata lihaksia; rakentaa mun omaa kehoa. Muokkaan vartaloani pala palalta ja muutan treeniohjelmaa aina tilanteen ja valmentajan vaatiessa. Tämän takia mulla on tietynlainen ohjelmarunko, jota noudatan. En kävele salilla ohjelma kädessä, vaan mun jokainen treeni on erilainen. Mulla on jo päässäni niin suuri liikepankki, että pystyn helposti suunnittelemaan tarvittavan ohjelman joka treeniin ja sellaisen, joka on joka kerta erilainen kun viimeksi.

Näyttökuva 2015-5-23 kello 21.29.16

Käyn kerran viikossa treenaamassa valmentajan kanssa, jolloin treenit pääsee aina ihan uudelle levelille. Saan valmentajan treeneistä potkua tulevaan viikkoon ja omiin treeneihin. Opin joka kerta jotain uutta, niin treenistä kuin itsestäni. Koen ylittäneeni itseni jollain tasolla, kun valmentaja saa mut treenaamaan kovempaa kuin yksin treenatessa.

Näyttökuva 2015-5-23 kello 21.31.19

Treenaan 5 kertaa viikossa ja jako on tällä hetkellä seuraavanlainen: jalat, selkä olkapäät, rinta hauis, jalat, olkapäät ojentajat. Eli jalkoja ja olkapäitä tulee 2 x viikossa ja lisäksi vatsoja n. 3 x viikossa. Tämä on rytmitys tällä hetkellä, mutta muuttuu taas tilanteen vaatiessa jonkin ajan kuluttua. Jokainen lihasryhmä käydään tarkasti läpi, pala palalta ja treenataan huolella. Olkapäät on jaettu moneen eri lohkoon (palaan), joten jos haluaa muodokkaat olkapäät, ei riitä että treenaa vaan sivulohkot hinkkaamalla vipareita sivulle. Pitää muistaa treenata myös etu- ja takalohkot. Sama homma muissa lihaksissa.

Näyttökuva 2015-5-23 kello 21.32.22

Näyttökuva 2015-5-23 kello 21.32.52

Nyt hinkataan niitä heikkouksia ja panostetaan siihen mitä tämä laji vaatii. Eli tavoitteena kaunis X-vartalo, upeat erottuvat olkapäät ja muodokkaat jalat. Kapea vyötärö mulla on luonnostaan, joten sen ympärille on mukava rakentaa.

Kun sanon panostavani täysillä lajiin ja kaikkeen siihen mitä se vaatii, ei se tarkoita sitä että joku muu tärkeä asia elämässäni jäisi jotenkin paitsi tai ilman mun aikaa. Tärkeintä mulle elämässä on mun lapset ja perhe, joiden ehdoilla tätä lajia edustan. Suunnittelen viikot ja päivät niin, että mulla on myös aikaa tärkeimpään. Yhdessä oloon perheen kanssa.  Sanotaan, että tämä on balintojen maailma, josta olen valinnut oman- ja perheeni harrastukset ja hyvinvoinnin. Jostain kun kuitenkin täytyy tinkiä, niin nyt mm. ystävien kanssa juhliminen ja tämän meidän uuden ihanan kodin remontoiminen, sisustus ja pihan laittaminen on jäänyt itseltäni hieman vähemmälle, mutta onneksi mulla on taitava mies joka hoitaa senkin puolen taidokkaasti :) Remppa hommat siis, ei niinkään juhlimista ;) Mun mies on antanut mulle täyden siunauksen treenata ja harrastaa, sekä tukee mua täysin. Meidän eteisen seinällä on tyhjä tila, johon ollaan mietitty jotain kaunista taulua tai kelloa. Mieheni sanoi, että siihen sopisi sellainen iso hopeinen lautanen; overall lautanen! ;) Ilman mieheni tukea, tuskin olisin näinkään pitkällä. Eli eipä tässä auta ku asettaa tavoitteet korkealle ja niitä kohti! ;)

Näyttökuva 2015-5-23 kello 21.37.46

Näyttökuva 2015-5-23 kello 21.36.39

 

 

sara

20 vastausta artikkeliin “Tavoitteellista treenaamista perheen ehdoilla”

    • Riippuu mihin kuvaan vertaa, mutta joo 2013 vuoden alussa kävin rintojensuurennus leikkauksessa, eli siitähän on jo aikaa ;)

    • 2013 olen käynyt leikkauksessa, mutta en sen jälkeen. Korostuu nyt ilmeisesti kun dieetti on purrut sen verran hyvin ja olen hoikistunut :)

  1. Jotta sijoittuisi tuonne top 3 täytyy ainakin bikinissä olla sirorakenteinen ja kapealanteinen. Vai tähtäätkö bodyyn?

    • Kilpailen bodyfitnessissä ja seuraavat kisat tavoitteena syksyllä 2016. Ja lihasmassaa on saatava vielä lisää

  2. Täälä mennään samoilla linjoilla. Tavoitteellisesti treenaava äiti, perheen ehdoilla. Perhe ja lapsi on aina se ykkönen muut tulee perässä. Enkä pystyisi tähän ilman miehen täyttä tukea.
    Tästä on hyvä jatkaa kohti asetettuja tavoitteita, vaikka joinakin päivinä ne tuntuukin saavuttamattomilta. Mutta periksihän ei anneta. Ei koskaan.

    • Tuo kuulostaa niin tutulta ja mukava kuulla että muillakin on asiat yhtä mukavasti :) Tsemppiä treeneihin ja periksi ei anneta! ;)

  3. Oot aivan ihana motivaatio ja inspiraation lähde meille monelle lukijalle.
    Sitten kun mulla on aika tulla äidiksi niin haluan olla kuten sinä! Kiitoksia tästä blogista! :)

  4. Heippa Sara,
    Missä olet käynyt hankkimassa lisävarustusta, jos saa tiedustella?
    Ihanaa huomata, että tissit ja järki mahtuu samaan pakettiin ;)

    • Kiitos kivasta viestistä:) Mukavasti sanottu :) Kävin Helsinki Clinicillä Katajanokalla ja olen ollut tosi tyytyväinen

  5. Upee toi sun kroppa ja niinkuin sanoit, niin kapea vyötärö sulla on jo luonnostaan. Tsemppiä treeneihin! :)

  6. Perhana, että voi ihmisellä olla kroppa kohdallaan! Onnea saavuttamastasi lookista, saat olla siitä todella ylpeä. Kaikki tajuaa, ettei tuollainen tule ilmaiseksi, vaan vaatii töitä – myös ylläpitäminen. Jos jotain kroppapuolella kadehdin, niin kaikkia niitä, joilla on geeneissä tullut kapea vyötärö. Mä kun olen tämmöinen H-kirjain, joka toki haluaisi olla enemmän X. Jalkoihin mulla ei rasva tartu kunnolla ja siitä olen tietysti onnellinen. Tai no, onhan sitä vähän, mutta ei niin paljon liikaa, että se olis mulle mikään ongelma. Mahamakkarat on. Ne on ja pysyy vuodesta ja treenimäärästä toiseen. Ne kun saisit etävalmennettua pois simsalabim, niin heti olisin sun asiakas. :) Taitaa vaan vaatia valtavan määrän töitä ja tiukkaa kuria. :)

    • Oi kiitos! :) Toi on totta, että on tän tilanteen eteen on nähty vaivaa ja tehty paljon duunia. Mitään en oo saanut ilmaiseksi. Välillä mietin mihin elämä mua olisi vienyt, jos en olisi löytänyt treenaamisen iloa :) Onneks kävi näin ;) Ja toi etävelmennus juttu on susta kii, pystyt kyllä varmasti siihen jos vaan päätät niin! ;)

  7. Moikka!
    Mikä kokoisia vaatteita käytät. se tietty riippuu mistä vaatteesta on kyse ja minkä mallinen mutta noin niin ku pääasiallisesti,,
    Voisin kuvitella että joissakin vaatteissa mahtuisit jopa kokoon xs. kyselen kun itteä hieman ahdistaa se että entinen36 koko on vaihtunut aika monissa jopa kokoon40 mutta ei niinkään läskin takia koska vaatteet kinnaa joko hartioista tai sitten reisuksista ;D onko itselläs samoja tuntemuksia? voitko ottaa mittoja paljo sulla on nytte rinnanympärus,vyötärö ja lantio :) ja jokku vertausluvut vanhasta jos on…

    • Riippuu paljon vaatteesta mutta tavallisesti s ja m kokoa. Viimeksi kun ostin uuden urheilutopin ja treeni legginssit Nikeltä, ne oli lasten osastolta 13-15 vuotiaille, eli lasten xl koko :) eli riippuu paljon vaatteesta :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta