Näin suuri muutos vaan YHDESSÄ viikossa

Kerroin viikko sitten mun vatsasta joka ei halua tehdä yhteistyötä kanssani ja kärsin kamalasta turvotuksesta. Nyt siis viikko takana uutta siistittyä ruokavaliota. Eli poistettiin viime viikolla mun ruokavaliosta pavut, parsat, rahka ja muutettiin hera toiseen merkkiin, sekä kaurahiutaleet vaihtui gluteenittomiin. Turvotus on poissa ja vatsaa ei kramppaile ollenkaan. Jännää miten pienillä asioilla voi vaikuttaa omaan hyvinvointiin. Ihanaa kun vatsa ei jojoile pienestä isoksi vaan saan koko päivän nauttia pikku masusta :)

Jos sua vaivaa ilmava vatsa ja oudot vatsan väänteet, niin kannattaa kokeilla vaihtaa heraproteiini merkkiä ja jättää palkokasvit kokonaan pois. Myös maitorahkan vähentäminen tai kokonaan pois jättäminen ainankin hetkeksi, voi helpottaa oloa.

PhotoGrid_1430465921747

 

Tämä mun kunnon siistiminen toimii tällä hetkellä muutenkin tosi hyvin. Painoa on nyt 64,8kg. Eli tällä hetkellä olen +7kg mun kisapainosta. Tarkoitus oli kiristellä hiljalleen tulevaa kesää ja tulevaisuutta varten. Painon ei tartte enää pudota, kunhan kunto kiristyy ja rasva muuttuu lihakseksi ;) Jos se oliskin tosta-noin-vaan-homma, helpommin sanottu ku tehty. Haluan päästä eroon tästä ikirasvasta, joka on ollut mulla jo ihan liian kauan. Viime dieetillä ei lähtenyt kaikki ja se näkyi kisatuloksessakin. Nyt se rasva hiljalleen palaa, samalla kun muuten muokkaan kehoani. Sisäreidet ja takapuoli on mun ongelma. Ei auta muu kun antaa aikaa keholle ja muokata kehon koostumusta hiljalleen. Annan tälle rasvanpoltolle nyt täysin oman aikansa, ihan niin kauan kun se vaan vaatii.

PhotoGrid_1430465688559

sara

14 vastausta artikkeliin “Näin suuri muutos vaan YHDESSÄ viikossa”

    • Mullakin kiinnostaisi tämä. Mitä oot käyttäny ja mihin vaihtanu.. Mitä siitä kannattaa katsoa/verrata jos vaihtaa jne.

      Mäki oon kokeillu FODMAPia 2,5vkoa, mut mä uskon et mulla ne aiheuttajat on laktoosi, palkokasvit… tuore ruisleipä… jne. Eli ei ihan niin rajusti tarvis jättää syömättä kuin FODMAPissa on..
      Heraan en oo koskenu, joten se saattaa olla edelleen vääränlainen.

    • Moikka. Mulla uskon että suurin vatsan turvottaja oli just palkokasvit ja rahka. Toki myös käsittelemätön proteiini sai vatsassani aikaan väänteitä. Siksi vaihdoin konsentraatista hydrolysoituun (esipilkottuun) Fortixin whey hydro proteiiniin.

    • Moi. Käytin herakonsentraattia, ja vaihtoin sen esipilkottuun, hydrolysoituun proteiiniin, jotta elimistö voi ottaa proden suoraan käyttöön, kun se imeytyy niin nopeasti ja tehokkaasti.

  1. Hei.
    Painin saman ongelman kanssa Gluteenittomasti keliakian takia jo ja palkokasvit pois.
    Mutta en tiedä millä rahkan vois helposti korvata? Vinkkejä?!

    • Moi. Itse korvaan rahkan valkuaisialla, eli teen just esim valkuaisista letun tai sit syön ihan keitettynä. Tai sit välillä korvaan rahkan vähärasvaisella leikkeleellä. Leikkeleistä ja munista tulee hyvä munakas myös

  2. Hei, kiinnostaisi mitä protskua käytät? Itselläni hankala laktoosi-intoleranssin kanssa löytää muutenkin laktoositonta protskua, ja kun turvotusongelmaa on täälläkin niin ruokavalion siistiminen on edessä. Parsan ja palkokasvien ja jopa rahkan (maitotuotteiden ylipäänsä) poisjättäminen varmaan menisi helposti, mutta protsku mietityttää.

    • Moi. Nyt käytän Fortixin whey hydroa ja välillä vaihdellen Scitecin whey 100. Nämä toimii mulla hyvin! :)

  3. Mielenkiintoinen kirjoitus. Aloin pohdiskelemaan omaa ruokavaliotani ja mietin, että millä korvasit rahkan?

    Hyvältä näyttää! :)

    • Moikka, itse korvaan rahkan joko just valkuaisilla tai sit ihan vaan vähärasvaisella leikkeleellä. Näitä molempia oikean määrän yhdistämällä voi tehdä esim munakkaan. tai sit vaan keitettyä munaa ja leikkelettä. kaikki maistuu :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta