Arkeen pukeutuminen

20150430_110916

Treenilegginssit jalkaan ja verkkarit päälle. Oma toppi ja huppari niskaan ja miehen lämpöinen huppari siihe vielä päälle. Lippis päähän, aurinkolasit silmille ja reppu selkään. Olen valmis lähtemään salille.

20150430_102304

Mä olen todella mukavuudenhaluinen pukeutumisen suhteen, enkä tykkää käyttää vaatetta joka kiristää ja puristaa, hankaa tai hiertää. Mitä väljempi ja kevyempi ni sen parempi. Mua ei juurikaan haittaa, että onko ne vaatteet mageen näköisiä tai just viimeisen päälle in. Saatan vetästä päälle sekaisin omia ja mieheni vaatteita, vaikka ne onkin monta kokoa suurempia kuin omani. Ei se oo niin justiinsa, kunhan en palele ja tiedän pärjääväni niillä vaatteilla koko päivän.

Tottakai kireitä, mutta mukavia ja istuvia vaatteita on myös olemassa. Treenaan mm. usein pitkissä leggareissa, joissa olo on kun ei olisi vaatteita ollenkaan. Housuissa on hyvä olla korkea vyötärö, jotta vatsa pysyy kokonaisuudessaan housujen sisällä. Inhottaa jos leggarit puristaa niin, että jenkkakahvojen kohdalta kiristää. Mulla tulee usein jopa pahaolo ja vatsa kipeäksi, jos tossa alavatsan päällä on jotain mikä puristaa. Yleensä treenaan pitkähihaisessa ja sit kun tulee lämmin niin pitkähihaisen voi ottaa pois. Lihaksetkin lämpenee nopeammin kun on enemmän päällä. Treenitoppi on myös hyvä olla mukava. Ihan kamalaa jos rinnan alta puristaa tai epäkkäisiin painaa liian kireät liivit. Töihin pukeudun oikeastaan aina treenivaatteisiin, joten niiden on oltava mukavat, joissa jaksaa pitkän päivän ohjata asiakkaita. Mä todellakin suosin mukavaa pukeutumista.

Nyt Malmille treenaamaan itselleni vappu jalat! Voi olla että pariin päivään ei taas kävellä :) Ihanaa Vappua kaikille!

 

Kun vatsa ei halua tehdä yhteistyötä

PhotoGrid_1430115640912

Pohdiskelin tossa viime yönä omaa treenaamista ja hyvän valmentajan tärkeyttä. Olen nyt viime elokuusta asti ollut Mikon valmennuksessa ja en edes halua kuvitella mitä tää meininki olisi nyt, jos edelleen menisin ominpäin. Viime viikonloppuna taas huomasin sen ihan käytännössä. Oon nyt jonkin aikaa kärsinyt taas niistä ärsyttävistä varsakivuista ja vatsan turvotuksesta. Jos vatsa ei toimi, niin mikään ei toimi.

PhotoGrid_1430114172761 

Otin yhteyttä valmentajaan ja kerroin tilanteesta. Juteltiin perinpohjaisesti mun päivän fiiliksistä ja siitä että mihin aikaan vuorokaudesta vatsa on pahimmillaan ja milloin kipu alkaa. Sit käytiin läpi mun ruokailua. Valmentajan tekemän ruokavalion mukaanhan mä syön, mutta käytiin läpi vielä tarkemmin, mm. että minkä merkkisiä kaurahiutaleita ja heraa syön. Siitähän se sitten aukeni koko homma. Huonolaatuinen hera löytyi listalta, jota tulee nautittua ensimäisenä aamulla ja vielä treenin jälkeen aamupäivällä. Eli n. 3h sisään oon juonut 2 shakerillista mun vatsalle sopimatonta heraa. Ei hyvä. Omin päin olin sen protskn valinnut ja nyt tulevaisuudessa muistan että halvin ei ole aina paras! Onneksi selvisi ja vaikka mä maalla nykyään asunkin, niin en olisi itse tota tajunnut, vaikka kuinka olisin maalaisjärkeä käyttänyt. Olen meinaa juonut tota kyseistä protskua joskus aikaisemminkin, mutta kun ruokavalio on ollut silloin vähän sitä sun tätä, eikä näin ”pelkistetty”, ni ei tullut tuolloin edes mieleen että kyseinen tuote ei sopisi mulle. En millään osannut kuvitella kyseisen tuotteen syy-seuraus suhdetta.

Protsku meni siis vaihtoon ja samoin kaurahiutaleet. Olen ymmärtääkseni suht herkkävatsainen, joten kaikki mikä vaan saattaa aiheuttaa vatsalle huonovointisuutta, karsittiin nyt ruokavaliosta kokonaan pois. Kaurahiutaleet vaihtui gluteenittomiin, pavut ja parsa myös kokonaan pois ja runsas salaatti tilalle ja ilta rahkan tilalle tuli valkuaiset. Mausteita nyt maltilla, jotta saadaan tää vatsa rauhoittumaan.

Perjantaina oli ihan hullu päivä vatsan kanssa ja viikonloppukin meni ilmavasti. Nyt tänään mannanataina olo on jo tosi hyvä! Oon tänään siis syönyt uusista kaurahiutaleista tehdyn puuro aamupalan ja juonut uutta protskua. Tavallisesti tähän aikaan vatsaa jo kramppailee ja olo on ilmava. Nyt ei oo mitään merkkejä huonosta olosta ja mukavampi mennä treenaamaankin.

Ja kuten kerroin, en olis ehkä ilman valmentajaa osannut tehdä näitä kaikkia muutoksia, joten olen ikionnellinen että mulla on valmentaja joka pitää musta huolen ja jolle voin kertoa huolista 24/7

Minkälaisia kokemuksia teillä on hyvästä valmentajasta? Onko valmentajan valinta ollut vaikeaa ja mitkä asiat vaikuttaa valmentajan valinnassa?

PhotoGrid_1430114218830

 

ps. Jos asut tampereella päin, niin nappaa tää:

Niina Mantila on tulossa 9.5 Tampereelle!
Kiinnostaako sinua ohjattu treeni?
Ohjaukset toteutetaan Power House Gymillä tai erikseen sovittuna muualla.

Ohjauksen hinta 40€.
Tiedustelut ja varaukset: [email protected]

Liikunta & hyvinvointi Mantilat, Niina ja Mikko

 

11038690_460685760761871_7114270823135085820_n