Tule mukaan, nyt alkoi: Timmikuu

Kuinka moni aloitti vuoden alussa tipattoman tammikuun? Mulla on tipaton menossa, jonka lisäksi onkin hyvä idea aloittaa timmi tammikuu. Joulun ja uudenvuoden herkuttelut on nyt historiaa, ja herkku ruoista keräämäni turvotus alkaa hiljalleen katoamaan.

PhotoGrid_1421088782794

 

No mutta mikä ihmeen timmi tammikuu? Meillä on täällä FitFashionilla menossa #timmikuu. Instagrammin puolella voit halutessasi jakaa esim kivoja motivoivia treeni- ja tsemppikuvia ja lisätä niihin hastagin #timmikuu. Huomisesta lähtien FitFashionin Instagramissa respostataan erityisesti juuri #timmikuu -kuvia koko loppukuun ajan. Mun instagammin löytää @saraliimatta

Näyttökuva 2015-1-13 kello 17.27.11

 

Ja kun on kerta timmikuu menossa, niin sehän tarkoittaa että treenataan ja syödään oikein, eikö vain? Tässä alla hyvä ja tehokas selkä-vatsa treeni vaihtoehto. Ajatus tässä treenissä oli kokoajan leveässä selässä. Muista lämmitellä huolella, vaikka jumppakepillä.

Painoja sarjoihin laitetaan suhteessa vähän, jotta saadaan kokoajan säilymään tuntuma ja puristus treenattavassa lihaksessa. Sarjoja 4 ja toistoja niin monta kun menee puhtaasti. Mutta suunnilleen se 15 toistoa.. Tempo on koko suorituksen ajan tasainen ja reipas, mutta edelleen painotan sanaa ”tuntuma”. Sinne lihakseen pitää saada se oikea puristus ja sen on säilyttävä siellä joka toistolla. Eli reipas tempo kehiin, niin väsytetään se selkä kunnolla ;) Palautus sarjojen välillä 30-60s. Alla kuvat liikkeistä ja mun instagrammista löytyy myös videoita kyseisestä treenistä.

 

Leuanveto / avustettu leuanveto:

PhotoGrid_1421088764640

 

Ylätalja eteen leveällä kahvalla:

PhotoGrid_1421088676303

 

Kulmasoutu tangolla:

PhotoGrid_1421088823291

 

Ristikkäistalja vedot kylkiin:

PhotoGrid_1421088872449

 

Köyden veto maaten (lavat irti lattiasta):

PhotoGrid_1421089003717

 

Yläkropan pyöritykset maaten molempiin suuntiin:

PhotoGrid_1421089048579

 

Muistakaa laittaa #timmikuu kuvia instagrammiin! Latailkaa niitä sinne, mä käyn siellä tarkkailemassa ja hakemassa omaan treeniin lisäpontta ja motivaatiota ;) Nyt mä alan pakkaamaan kassia, sillä huomenna on lähtö opinahjoon rovaniemelle. Mukavaa loppuviikkoa :)

 

 

 

 

sara

9 vastausta artikkeliin “Tule mukaan, nyt alkoi: Timmikuu”

  1. Moi Sara!
    Oon lukenut blogiaasi jo pitkään, enkä ole tainnut kommentoida kertaakaan!
    Olet kyllä esimerkilläsi todella motivoita, ja hienon työn olet tehnyt vuosien mittaan. :) Blogiasi on kiva lukea, vaikutat siltä, että kuljet jalat maassa ja olet maanläheinen, ”normaali”. :)

    Sitten ihan toiseen asiaan: Onko sulla mitään vinkkiä, miten saisin hauikset kasvuun/voimaa? Olen jo muutaman vuoden käynyt salilla välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti. Sarjat teen kunnolla failureen asti. Muihin liikkeisiin olen saanut suhteellisen ihan ok painoja lisättyä, mutta haukkarit ei tunnu kasvavan ja painot junnaa paikoillaan. Mulla on nyt kolmijakoinen ohjelma, jakona vetävät/työntävät/jalat.

    • Moikka ja kiitti kommentista. Mukavaa luettavaa:) Noudatatko aina samaa ohjelmaa? Lihas kehittyy, kun se saa vähän väliä erilaista ärsykettä. Vaihda useammin liikkeitä ja toisto määriä. Itseni mielestä tehokkaita hauis liikkeitä on mm. Hauiskääntö tangolla, reipas nosto ja hidastetusti lasket tangon alas. Eli keskity negatiiviseen työhön myös. Vastusta painoa ja hae staattista pitoa. Toinen lemppari on hauiskääntö taljassa istuen scotti penkissä. Eli penkki raahataan taljan eteen ja alhaalta aletaan nostamaan tankoa. Siinä tulee myös hyvin sitä negatiivista työtä, kun keskittyy siihen taljan tasaiseen kulkuun :) Voin tehdä hauis painotteisen treeni postauksen joku päivä. Toivottavasti tästä vastauksesta oli jotain hyötyä sulle :)

    • Kiitos, oli hyötyä! Yritän kyllä melko paljon vaihdella ohjelmaa, joka kerta voi olla variaatiota (en sitten tiedä onko se huono vai hyvä, runko kuitenkin pysyy samana). Pitää kokeilla noita sun ehdottamia juttuja. :) Ja hauistreenipostaus ois ihan must! :D

  2. Moikka! Olen lukenut blogiasi melko alusta asti ja olet kyllä niin upea nainen! :) Tulin sellasta kyselemään että taidat lenkkeillä aika usein.. Teetkö minkälaisia lenkkejä, kävellen vai juosten? Minkälaisilla sykkeillä? :)

    • En lenkkeilemällä lenkkeile nyt kisakauden ulkopuolella, eli ihan vaan reipasta kävelyä että mieli pysyy virkeänä :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta