Tehoja pakara- ja jalkatreeniin

 

PhotoGrid_1410283343319

 

Viime postauksessa kerroin miten oon siistinyt mun ruokavaliota. Oon myös tehnyt muutoksia treenityyliin ja treenimäärään. Käyn tällä hetkellä salilla 4 kertaa viikossa, eli noudatan 4-jakoista ohjelmaa. Siihen lisänä pian alkavat loikka/juoksutreenit kerran viikossa ja satunnaiset aamu/ilta-aerobiset. Mun tämän hetkinen peruskunto ja kuntokestävyys on tosi p***a ja haluan parantaa sitä. Sain viikko sitten paljon hyviä neuvoja jalkojen treenaamiseen, joka on mun heikkous. Kävin East Body malmilla treenaamassa Mikko Mantilan kanssa. Aloitin siis hetki sitten yhteistyön Mikko ja Niina Mantilan kanssa. Mikko vastaa nykyisin mun safka, treeni- ja mentaalivalmennuksesta, Niina taas vastaa mun kestävyys- ja ulkotreeneistä, sekä jeesaa tulevaisuudessa mm. posehommissa. Ja mä teen työtä käskettyä! :) Eilen tosin luovutin muutaman kerran, kun mun syvät vatsalihakset ei vaan enää jaksanu tehdä työtä käskettyä.. se oli rankkaa mutta opettavaista. Täältä noustaan vielä ja tästä suunta vain ylös! Think positive!

20140908_175143

 

Tällä siistityllä ruokavaliolla ja liikuntamäärällä mun mieli on pitkästä aikaa virkeä, eikä yhtään niin turvonnut ja tukala. Lepopäiviäkin viikkoon mahtuu muutamia, joka on mulle perheellisenä tärkeää. Kävin tänään ennen töitä salilla treenaamassa jalat. Treeni meni hyvin ja tunsin miten oli erilaista treenata. Tarkoitus on opetella treenaamaan niin, että saadaan lihaskasvu maksimoitua ja kaikki tehot hyödynnettyä. Yllätys :) Jalat on mulle se ongelma, eli se kun niitä ei ole. Huomaan että mulla on ongelmia lihaksen hermotuksen kanssa, jota en tunnu löytävän millään. Kauan saan harjoitella yhtä liikettä, jotta tuntuma olisi oikea ja kehitys tämän seurauksena oikeanlainen. En halua olla vaan suorittaja, vaan haluan saada irti maksimaalisen hyödyn treeneistä. Haluan oppia treenaamaan oikein! Vaikka tarkoitus on saada koko kroppaan tasapuolisesti lihasta, joudun kuitenkin panostamaan paljon jalkoihin ja pakaroihin.

Kävin tänään ennen treenejä mielessäni läpi ohjelman, jonka tekisin salilla. ”Ojennuksia koukistuksia prässiä hackia askelkävelyä ym ym..” Samalla mietin miten voisin vaihtelevasti esim kotona saada aikaan erilaisen treenin ja tehostettua pakara jumppaa. Hetkessä lamppu syttyi pään yläpuolelle! Otin kännykän junassa käteen ja aloin selaamaan www.boombody.fi -nettisivuja. Tämän jälkeen salamana yhteys ystävääni Sara Sieviseen ja tilasin BoomBodystä 3kg nilkkapainot! Sain painot yllätyksekseni jo tänään töihin ja heti kotiin päästyäni kävin kokeilemassa niitä ulkotreenin muodossa. Nettisivulla on vaihtoehtoisesti 3, 5 tai 7,5kg:n nilkkapainoja ja mä valitsin suosiolla kevyimmät! :) Painot jaloissa pystyy tehdä esim tehostetusti pakarapumppauksia, askelkyykkyjä, polven nostoja ym. Nää tulee ehdottomasti kovaan käyttöön! Tähän se pyöreä lihaisa takapuoli! ;) Kiitos!

20140909_181300

Screenshot_2014-09-09-18-30-03

PhotoGrid_1410280830102

PhotoGrid_1410280872659

 

Ylihuomenna on tiedossa jännä päivä. Mulla alkaa Fitness- ja Personal Trainer -valmentajan opinnot Rovaniemellä, Lapin urheiluopistolla. Majoitun urheiluopistolla to-la. Jännää olla kokonaan erossa perheestä nuo muutamat päivät. Toisaalta; se on mulle mun omaa aikaa ja aikaa keskittyä hetken vaan opiskeluun ja treenaamiseen.

Öitä. Peace.

PhotoGrid_1410110935792

sara

6 vastausta artikkeliin “Tehoja pakara- ja jalkatreeniin”

  1. Käyhän tutustumassa mahtaviin Ounasvaaran lenkkipolkuihin, jotka lähtevät aivan siitä urheiluopiston kulmilta :)

  2. Täällä toinen jolla ongelmia jalkojen hermotuksen kanssa. Kädet ottaa treeniä vastaan pelkällä katsella, jalkojen kanssa saa taas tehdä työtä huomattavasti enemmän.
    Nyt onneks ruvennut saamaan kehitystä aikaan- välistä tuntu siltä, että jalkapäivänäkin haba oli pumpissa. :D

    Hyvältä näytät joka tapauksessa, iloa treeneihin! :)

  3. Kivat ja selkeät sivut lukea:)
    Rasittaako noi nilkkapainot kuinka paljon niveliä? Voiko ne jalassa esim tehdä pieniä lenkkejä?

    • Kiitos ja mukava kuulla. Painot on tarkoitettu juurikin vain tehostamaan esim pakarapumppauksia, eivätkä raskaan painon vuoksi ole esim lenkillä hyvät sillä rasittavat polvia :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta