Tykki olkapää treeni

 

Kävin tänään aamulla tavalliseen tapaani ennen töitä treenaamassa. Valmentajan silmän alla treenaaminen on aina jees, sillä silloin viimeistään tulee annettua itsestään ihan kaikki. Haluan näyttää että musta on tähän, enkä todellakaan oo luovuttamassa. Eli viimeisiä toistoja tehdään niin kauan ku toinen käskee ;)

Vuorossa oli siis olkapäät. Haluan sellaiset super olat, että oksat pois, joten oon valmis kurittaa niitä, ku tiedän että lopussa kiitos seisoo ;)

Aloitin lämmittelemään ja tein muutamat leuanvedot. Ilokseni niitä menee nykyään ilman apuja jo huimat 5 peräkkäin :) Leuanvedosta jatkoin lämmittelyä pystypunnerruslaitteessa, joka oli myös ensimmäinen olkapää liike. Pumppasin tyhjillä vipuvarsilla 3 x 20, jonka jälkeen aloitin vasta työsarjat. Työsarjoja teen neljä ja toistoja 12-15, tai sen verran mitä valmentaja käskee.

Toisena liikkeenä vipunostot sivulle, joista kaksi ensimmäistä oli suoraa sarjaa ja 2 pudotussarjaa. Teen viparit sivulle aina kädet suht suorana (pieni pehmeys saa jäädä kyynäreen), mutta ei siis koukussa ja nostan hartialinjan tasolle. Aloitin suorat sarjat 9kg käsipainoilla. Niillä tein 2×15 jonka jälkeen vielä 2 kertaa pudotukset, painoina 10kg(10toistoa), 6kg(10toistoa) ja 3kg(15toistoa). Kyllä viimeisissä toistoissa toi 3kg paino tuntui kädessä kymmeneltä kilolta, sen verran oli hapoilla hanskat :)

Kolmantena sitten pystysoutu 16kg kahvakuulalla ja viimeiseksi takaolkapäät laitteessa.

PhotoGrid_1384519392009

 

Olkapääjumpan jälkeen vielä hullu vatsarääkki a´la Hele, ja olin kyllä niin valmista kauraa. Koko vatsa treenin ajan vaan mietin että ”kevääksi vatsapalat, kevääksi vatsapalat, kevääksi vatsapalat..” :) Tehtiin 6×20 vatsaa ja kaikki putkeen. 6 eri liikettä, eli yhteensä 120 vatsalihasliikettä putkeen! Eikä ollu mitään ihan perus huttua.. ai ku sattuu vieläkin ajatus siitä :) Noiden vatsojen jälkeen kierittiin vaan lattialla ja pideltiin vatsasta kiinni :) hehe, treenaamisen ilo ;)

PhotoGrid_1384520596582

 

sara

5 vastausta artikkeliin “Tykki olkapää treeni”

  1. Moi pitkästä aikaa!
    Upea uusi tukka ja mahtavat lihakset sulla! Tahtoo kans! Siitä tulikin mieleen, että voisitko tehdä mulle ohjelman? Nyt kun vauva on saatu pihalle, niin voisi taas treenata täysillä. Alkoi kiinnostamaan sali kun olen käynyt tähän asti vain jumpissa!
    Salilla ne tulokset tulee!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta