Yksinkertainen on kaunista

IMG_20130914_164316

 

Olen saanut ilokseni mukavaa päivittelyä mun esiin piirtyneistä olkapäistä. Paljon kysyttyä, että minkälaista treeniä teen olkapäille. Alku kesästä voivottelin sitä miten takaolkapäät on jäänyt treenissä aina vähälle. Ne on ollut olkapää treenissä yleensä se viimeinen liike, jonka tyhmänä joko tein kiireellä tai skippasin kokonaan. No..kesän alussa mua huomautettiin asiasta, että takaolan paikalla on vain pelkkä monttu, joten eikun tuumasta toimeen, ja siitä lähtien oon treenannut takaolkia 2 kertaa viikossa. Selkäpäivänä ja olkapää päivänä. Olkapäitä kannattaa siis treenata tasapuolisesti jokapuolelta. Olkapää muodostuu kolmesta eri osasta, etu-taka-ja sivupaloista. Teen vaihtelevaa, mutta yksinkertaista treeniä olkapäille. Ei liiemmin mitään erikoisia ”temppuja” tai vaikeita liikkeitä. Kun tekniikat on kunnossa ja pitää treenin puhtaana ja yksinkertaisena, niin tulee tulosta, aivan varmasti! Yksinkertainen on kaunista, eiks nii ;)

Aloitan vaihtelevasti joko pystypunnerruksella tai vipunostoille sivulle. Isoilla painoilla pääliikkeet ja viimeinen apuliike/liikkeet sit vähän pienemmillä, että saadaan aikaan kunnon väsymys lihakselle ja hyvä pumppi treenin päätteeksi. Mielestäni sivu ja takaolkia kannattaa treenata enemmän kuin etuolkia. Niitä tulee kuitenkin treenattua mm. penkatessa.

Eilinen olkapäätreeni sujui taas loistavasti. Sain apua pakkotoistoihin, joten lihat saatiin todellakin taas väsymään. Aloitan normaalisti pystypunnerruksella laitteessa, mutta eilen aloitinkin vipareilla, joka tuntui itseasiassa aikas hyvältä idealta. Tavallisesti pystypunnerruksen jälkeen paukkuja vipareihin on vähemmän, mutta nyt pysty heti alkuun ottaa isot painot ja tehä todella kovan treenin.

PhotoGrid_1379176989080
Vipunostot sivulle 10kg käsipainoilla, 4 x 10-12

 

Vipareista siirryin sit siihen pystypunnerrus laitteeseen. 4 sarjaa sitäkin, ja viimeisissä sarjoissa pakkotoistoista oli taas apua. Hyvin jaksoin, vaikka liike oli vasta tokana ohjelmassa.

PhotoGrid_1379177096535
Toiseksi pystypunnerrus laitteessa 4 x 10-12

 

Sitten niitä takaolkapäitä. Parhaiten tuntuman saan kun teen takaolkapäät laitteessa isoilla painoilla hallitusti kovalla puristuksella ja pidolla, sekä hitaalla palautuksella. Niitäkin 4 sarjaa.

 

PhotoGrid_1379177537304
Takaolkapäitä laitteessa 4 x 12-15

 

Loppuun sit pumppailuja eteen, eli viparit eteen kiekolla. Tässä vaiheessa oli olat jo sen verran uuvuksissa, että heittelyyn kelpas vähän kevyempikin paino ja pikkasen pitempää sarjaa.

PhotoGrid_1379177319318
Vipunostot eteen 10kg kiekolla 4 x 20

 

Viimeisenä vielä vatsoja 3 x 20. Se on aina vaan niin kamalaa. Ehkä kun joskus omistan vatsalihakset, niin alan sit tykkäämään siitäkin treenistä ;)

PhotoGrid_1379178492006

 

 

 20130914_162304

 

Tuolla tavalla oon treenannut jo kauan. Toki aina pieniä muutoksia, jottei lihas totu ainaiseen samaan. Onko 13 kuukauden aikainen treeni tuonut tulosta? Miellän itseni helposti vieläkin 62kiloiseksi keijukaiseksi, mutta vertailukuvia katsoessa todellisuus iskeytyy päin kasvoja, ja tajuan että onhan tossa muutosta tapahtunut. Miltähän näytän vuoden tai parin päästä ;)

 

PhotoGrid_1379182399453

 

Eilen illalla kävin vielä pikaisesti naapurissa Annalla riipasemassa pari lasia valkkaria ennen nukkumaan menoa. Mulla on ollut hieman levotonta tuo nukkuminen lähiaikoina. En saa unta heti kun haluaisin. Siksi olen päivisin välillä myös väsy, kun nukahtaminen iltaisin kestää…Mutta kyllä tulee uni muuten hyvin, makoisan valkoviini lasillisen jälkeen… ei tuu tavaksi ;)

PhotoGrid_1379180161916

 

Tänään oli vuorossa takajalka treeni, jonka tein meidän toisella salilla Arctic gymillä kivikossa. Mukavaa vaihdella välillä salia ja tehdä eri laitteilla :) Suht rankka treeni oli, ei tahdo jalat toimia..kiva fiilis varmaan huomenna :)  Instagrammista löytyy videoita treenistä ja mut löytää nimellä sarastara

PhotoGrid_1379240644147

sara

4 vastausta artikkeliin “Yksinkertainen on kaunista”

  1. Aivan huikea tuo muutoskuva! Kyllähän body alkaa todella jo näyttää vakavastiotettavalta urheilijalta:) Näin sut expossakin vilaukselta, mutta jäädyin enkä uskaltanutkaan tulla moikkaan.

    • Hei ja kiitos :) ja seuraavalla kerralla tuut sit moikkaamaan jos satutaan samaan paikkaan! :) tsemppiä sun viikkoon! ;)

  2. sattu silmiin toi sun levoton nukkuminen- tuttua kovin tuttua. mulla on apuna melatoniini-kun se ei koukuta eikä pökerrytä, saa ilman reseptiäkin, kantsii kokeilla :) ja sun muutos- wau!

    • heippa! olenkin kuullut tuosta, ja on ollut tarkoitus kokeilla, mutta olen unohtanut koko jutun. kiitos että mainitsit, niin muistu taas mieleen ;)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta