Sananen Saran fitness elämästä

Olen saanut paljon ihania viestejä teiltä lukijoilta. Kiitos niistä ja kaikille uusille lukijoille, ihanaa että olette alkaneet seuraamaan päivityksiäni! Tervetuloa mukaan!
Ihanat viestit ovat sisältäneet paljon positiivista palautetta mun etenemisestä, kunnosta ja kysymyksiä siitä miten treenaan ja miten pysyn ”hoikkana” vaikka olen offilla ja käyn salilla.
Siksi pieni story tähän siitä miten treenaan ja elän muutenkin :)

2h ennen treeniä syön runsaan annoksen puhdasta ja hyvälaatuista ruokaa. Hiilareina yleisimmin riisiä. Proteiinina kanaa. Rasvat esim kookosöljystä tai avokadosta. Plus lisänä kasviksia runsaasti. Normaalisti käyn aamuisin salilla, eli silloin ennen treenejä tulee nautittua iso lautasellinen puuroa ja kananmunia/raejuustoa. Just ennen treeniä juon kupin kahvia.

Puuro on parasta!

Aloitan treenit nykyisin ilman mitään sen kummempia lämmittelyjä esim aerobisilla laitteilla tms.. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, kaikki tekee tyylillään, uskon vaan että saan treenistä enemmän irti, kun keskityn suoraan painoihin, enkä väsytä itseäni crossarilla polkemiseen.
Uskon että osaan arvioida millaisilla painoilla mun kroppa jaksaa työskennellä, ilman että mikään paikka hajoaa. Ekat sarjat teen toki kevyillä painoilla jolloin pumppailen lihakset hereille vähän pidemmillä toistoilla. Ja siitä sit eiku hommiin!
Ja kun alkaa heti tositoimiin, ni tuntuu et lihas saa heti kovemman pumpin, jolloin räjähdysvaara on lähellä. Tuntuu kuin iho repeäisi kovasta pumpista. Upea fiilis!
Muutenkin pidän mun treenit tällä hetkellä suht yksinkertaisina. Isoilla painoilla lyhyttä sarjaa. Ei sen kummempaa hifistelyä tai mitään ihmeliikkeitä :)
Sanonta ”en usko ennen kuin näen” pätee kohdallani tässä. Olen treenannut näin nyt jo jonkin aikaa, ja tuloksia on selvästi tullut. Eli uskon että toimii! Uskon että tämä treenityyli on mulle just tällä hetkellä paras.
Tekniikan on kuitenkin pysyttävä puhtaana. Eli maalaisjärkeä käyttämällä sitä rojua kyytiin, että tekniikka olisi mahdollisimman siistiä ja tuntuma olisi hyvä. Se on tärkein. Ilman tuntumaa on turha puuskuttaa.

Hyvin jaksaa!

Fitness on illuusio laji. Kunto ennen dieetille jäämistä näyttää hyvältä, isolta ja vahvalta, mutta siitä kutistutaan dieetin aikana kisapäivään mennessä miltein puolella, mutta silti näytetään lavalla isolta ja mahtavalta :) Illuusiota :)
Myös kuvat voivat vääristää totuutta. Laitan blogiini tietty kuvia, jossa mielestäni olen ryhdikäs ja suht edustava. Makkarakuvia voin sitten esitellä erillisessä postauksessa, mikäli se jotain kiinnostaa. Uskon että teitä lukijoita kiinnostaa se miltä näytän normaali elämässä ja päivittäisissä tilanteissa.
Mun tämän hetkinen kunto on kaikkea muuta kuin hyvä. Vaikka olen edistynyt huimasti verrattuna vaikka vuoden takaiseen, niin en silti koe olevani edes tänä kesänä rantakunnossa, joten bikini-rantakuvat jääkööt kesään 2014 :)

Olkapäät pumpissa, sisäreidet makkaralla, jenkkakahvat puristuksissa. Näillä mennään.  

Hoikkaa musta ei saa kyllä tekemälläkään… -tai ainankin mietin niin, ja miltein päivittäin. Nyt varsinkin kun on ollut tän mahan kanssa ongelmia, niin tuntuu että turvottaa kokoajan. Ehkä se on myös mun pään sisällä, ku kokoajan tunnen olevani paksu.
Takapuolen ja jalkojen kanssa mulla on kovaa duunia edessä nyt seuraava vuosi. Tavoittelen lihaksikkaita ja hyvän mallisia pakaroita ja reisiä. Olen päättänyt että ne mulla vielä joskus on, eli töitä töitä ja ruokailut pysyttävä oikeanlaisina.
Vuodessa ehtii tapahtua paljon. Jokin aika sitten murehdin mun kuntoa, ja mietin että siirtäisin kisat suosiolla syksylle 2014. Onneks se fiilis on ohimenevää, ja nyt tähtäin tiukasti kevään 2014 kisoihin :) Valmentajaan on uskominen ja luottaminen joka asiassa, joten jos hän sanoo että musta saadaan upea bf kilpailija keväälle 2014, niin mä uskon. Uskon häneen ja uskon itseeni! Se myös tarkoittaa, että nyt ei ole enää aikaa lipsua!

I can do it!

Treenaan 5 kertaa viikossa salilla. Syön 5-6 kertaa päivässä. Jalkapäivinä syön treenin jälkeisellä aterialla normaalia enemmän hiilareita. Tankkaan lauantaisin. Lepopäivinä koitan järjestää aikaa kehonhuollolle, myönnän että olen siinä kyllä tosi huono :)
Välillä on myös hyvä levätä ja hemmotella itseänsä. Mun hemmotteluihin kuuluu mm. ripsien ja kynsien huollattaminen säännöllisesti. Turhamaista? Ei minun mielestäni ;)

Uusimmat <3 Kiitos Heli <3

Vaikka mun elämä on monien mielestä kovin fitness fitness fitness, niin asiat kuitenkin tärkeysjärjestykseen, ja lapset on se, jota en vaihtaisi ikinä mihinkään! Ne on mulle niin tärkeitä, ja niin iso rikkaus ja suuri voimavara <3 Tänään sain treeniseuraa mun ihanasta esikoisesta Nonasta <3

<3

<3

Tänään.
Sara
sara

22 vastausta artikkeliin “Sananen Saran fitness elämästä”

  1. Oi sun tyttö on hellyyttävä! Ihanaa et yhteistä aikaa voi viettää myös mamman ollessa salilla, ei se yhdessä olo katso aikaa ja paikkaa :)Oma silmä on se kriittisin, mun mielestä näytät hirmu hyvältä! Varsinkin sun kädet ja selkä! Mut niinhän se aina on, että haluis näyttää paremmalta ja et ois kiinteempi kun ”tottuu” siihen nykytilaan eikö muutosta tuu niin nopeesti kun haluis mut sen eteen pitääkin tehdä töitä ja palkitsee kyllä sitten :) Tsemppiä sun mahan kanssa :) tiedän niin ton ilmapallo-olon!

    • Kiitos <3 Hellyyttäviä ja ihania ja välillä hermoja raastavia :) mutta se on osa äitiyttä, niin kyllä sen pikku kiukuttelunkin välillä kestää ;) mun pitää ilmeisesti tehdä postaus näistä mun makkaroista, kun kaikkien mielestä näytän niiin hyvältä… maha ja peppu on se ongelma, joissa on arpia ja venymiä raskauksisat ja ylipainosta :( nyyh…kiitos tsempistä, eiköhän tää tästä ;)

  2. Kiitos kivasta blogista! Olisi kiva tietää vieläkin yksityiskohtaisemmin, mitä syöt ja suunnilleen määriä. Onko joku suunnitellut sinulle ruokavalion, mitä noudatat? Kun tankkaat niin, mitä syöt silloin?Minua itseäni kiinnostaa fitnessjutut :) Haaveilen fitness bikinikropasta. Salaa, koska en mä jaksa uskoa, että mä sellaisen ikinä saisin. Mutta sinne päin ollaan menossa kun syön ja treenaan melkein kuin fittailija konsanaan :)

    • Moikka. Joo mulle on tehty ruokavalio jota noudatan, siksi en sitä täällä tarkemmin jaa, sillä se on henkilökohtaisesti minun tarpeisiin suunniteltu ja olen maksanut siitä. Kun tankkaan, niin syön normaalisti mutta enemmän. mikään ei kulje vaa’an kautta ja syön extra paljon riisiä ja leipää :) välillä herkkuja, mutta harvemmin, sillä maha menee niin helpolla sekaisin :(mikä tahansa on mahdollista, jos vaan uskot itseesi! Jos haluat fitnes vartalon, niin sä saat sen kunhan vaan uskot siihen ja olet valmis tehemään töitä sen eteen :)kovasti tsemppiä sinulle jatkoon! :) kiva kun kirjoittelit :)

  3. mää alan kyllä itkemään kun sun näköiset ihmiset sanoo ettei ole rantakunnossa. mitähän minusta sitten siellä rantahiekoille ajatellaan :-(sää näytät aivan älyttömän hyvältä, tuo itsekurin määrä on mulle aivan utopiaa. mutta kukin tavallaan, enhän minä ole mihinkään lavoille pyrkimässäkään.katselin muuten sun vanhoja postauksia ja täytyy taas sanoa että olit todella kaunis morsian! aivan ihania hääjuttuja :-) meinaa itsellekin taas nousta vakava hääkuume…

    • Älä itke :( mun pitää vissiin tehdä ”ei blogi materiaalia” -kuvista postaus :) mun maha on kamala samoin pylly. molemmissa paljon arpia ja venymisen jälkiä ylipainosta :( ne ei vaan kestä päivänvaloa, joten ei näy kaikissa kuvissa :)ja kiitos! <3 meidän häät oli ikimuistoiset, niinkuin pitää ollakkin <3 hääkuume on myös mukavaa aikaa ;) hihih

  4. Kivasti kirjoitettu teksti. Mulla tuli tunne, että voin samaistua kanssasi noihin treeneihin. Aloitan salilla heti hommat, en lämmittele crosseilla enkä muillakaan. Korkeintaan venyttelen vähän. Muutama pumppaus kevyillä ja sitten painoja kehiin. Se tuntuu itselleni sopivalta tavalta. Kiinnitän oikeaan tekniikkaan huomion. Muuten tykkään vaihdella tyylejä ja tapoja treenata, kokeilla uutta. Välillä pidempää sarjaa kevyemmillä ja välillä raskaampaa lyhyillä sarjoilla. Täytyy vähän vielä haeskella sitä itselleen parasta tapaa treenata. Mutta nyt tuntuu, että parhaimmat tehot saan pumppaustyyppisillä, staattisilla pidoilla ja pitkillä sarjoilla. Syömisiin ja ravintoon mun täytyy vielä perehtyä paremmin, ja rempata niitä omalta kohdaltani. Olisi kivaa lukea tarkemmin ja useammin sun ravitsemuspuolesta.Näytät mielestäni upealta ja toivotan onnea tuleviin treeneihin ja jään seurailemaan kisakunnon saavuttamistasi :) Itse olen vain tällainen pitkän linjan elämäntapana liikunta nainen, joka on nyt vaihtanut jumppaamisen ja tunnit kovempaan salitreeniin.Meillä on viisi lasta ja ovat mulle kaikki kaikessa. Niitä ei tosiaan vaihtaisi mihinkään, vaikka pienemmät heistä vievät mun hermot äärirajoille joka päivä. Kotiäitinä on ihanaa päästä illalla salille lepuuttamaan hermoja :))

    • heippa! Kiva jos tykkäsit ja luit loppuun :) en kamalan tarkkaan kirjoita mun ruokailuista täällä, mutta toki voin jotan kertoa vähän enemmän :) eipä niissä mitään kovin erikoista ole. olen maksanut minulle laaditusta ruokavaliosta, joka on tarkoin mulle laadittu. kiitos onnentoivotuksista, niitä tarvitaan :)lapsille terkkuja :) ei saa kuluttaa äipän hermoja näin kevät aikaan ;) hehe. tsemppiä jatkoon! :)

  5. Ihana Sara!Olet mun motivaatio ihan suorastaan, olen lukenut blogiasi jo tovin,ja itse silloin vauvan kanssa mietin miten ihmeessä raivaan tilaa liikunnalle kaiken tän sekasorron keskellä, no kappas, ajattelin että se on nyt tai ei koskaan!Ja niinhän se ”dieetti” kestikin sen kaksi päivää,ja sinne meni se motivaatio.Luin aina juttujasi ja samalla kierin itsesäälissä,miksen minä voi?Nyt kuudessa viikossa kuusi kiloa ihraa poistettu,saliin otettu ensi tuntumaa ja aerobista vedetty kuin hullu, siihen lisänä ruokavalio niin avot on kyllä olo kuin uudesti syntyneellä.Tarkoitus olisi vielä tsekata tuota painoa,olen siis koko ajan ollut kuitenkin normaalipainoinen :) Että missä vaiheessa se peilikuva alkaa tyydyttämään,alkaako missään vaiheessa,nälkähän kasvaa syödessä ?No, halusin vain sanoa sinulle kiitos <3

    • Heippa ihanainen! :)kiitos viestistäsi. minulle on tärkeää ja mukava kuulla, jos pystyn jutuillani motivoimaan muita! loistavaa! hieno kuulla että olet saanut itseäsi niskasta kiinni ja järjestettyä myös itsellesi aikaa :) ja totta, nälkä kasvaa syödessä, eikä se haittaa :) hehekiitos kun kirjoitit!tsemppiä jatkoosi! <3

  6. Huh huh, jos sinä et ole rantakunnossa niin kuka sitten?! (: Hyvältä näytät ja sun asenne on loistava! Josko pullottaisit sitä ja myisit eteenpäin, täällä olisi tarvetta. Ja lisäksi jos jostain saisi muutaman extratunnin vuorokauteen, sillä en ehdi urheilla läheskään niin paljoa kuin haluaisin.. sääli. Meikäläisen kohdalla fitnesskroppa on vain unelmaa, mutta onneksi vähempikin riittää, varsinkin jos ei satu olemaan laseja päässä kun katsoo peiliin. x)Tsemiä eloosi ja oloosi! (:

    • Heippa. Anteeksi että on kestänyt kirjoitella takas. Kiitos mukavasta viestistä :) tsemppiä sinullekin ja kivaa alkavaa kevättä :)

  7. Vedit sitä vatsaa sitten sisään miten paljon tahansa tai valitsisit hyvät kuvat tai kuvakulmat niin oot silti mahtavassa kunnossa! Nuo on LIHAKSIA, ei illuusiota! :)

  8. vähän ohi aiheen menee tämä kysymys, mutta mitä protskupuddingia olet käyttäny? sitä mannisen vai fastin? ja kannattaako ostaa, mikä oli tuomiosi. : D

  9. Haluaisin kysyä että mistä noita reenikenkiä saa tilattua? sellaset pitäis hommata mutten oikein löydä mitää nettikauppaa mistä hommata moiset.. ja hyvää kevään alkua sinne :)

  10. En IKINÄ, IKINÄ uskois että oot synnyttäny, oot ihan mielettömän hyvässä kunnossa! aivan upee! Musta tuntuu aina siltä, että lapsen saaneet antaa sen raskauden olla tekosyy siihen, että antaa itensä levahtaa ihan täysin ja paino saa vapaasti nousta sen 30kg. Mut sä oot loistava esimerkki siitä, että miltä perheenäiti voi näyttää! ;) Tsemppiä ensvuoden tän vuoden treeneihin ja ensvuoden kisoihin!!-Tiia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta