150kg – 80 toistoa

Mulla on nyt reilu vuosi täyspäiväistä ja intensiivistä elämäntaparemontia takana.
Huh! Ai että tuntuu ihanalta! I really love my life! ;)

Ennen kun tulin viimeisen kerran raskaaksi, painoin pitkään yli 80kg. Alkuraskauden aikana painoni putosi, ja ensimmäisisessä neuvola tarkastuksessa painoni oli 72kg. Paino nousi odotusaikana 13kg, ja sairaalasta poistui 80kiloinen tuore äiti.

Meidän nuorimmainen on siis syntynyt kesällä 2010, ja tytön ollessa puoli vuotias tammikuussa 2011 ajattelin että nyt näistä mamma kiloista on päästävä. Elopainoa oli tuolloin 76kg. Kaiken maailman kikka kolmosia kokeiltiin, eikä selkärankaa tuntunut löytyvän. Siltikin sain sen seuraavan vuoden aikana painon hiljalleen putoamaan ja tammikuussa 2012 päätin että nyt tai ei koskaan!
Tuolloin painoin pikkasen yli 70kg. Olen 169cm pitkä.

Tammikuu 2012

Tammikuussa aloin käydä salilla.
Selkärankaa alkoi tulla.
Maaliskuussa palkkasin piiskurin.
Maaliskuusta 2012 alkaen olen noudattanut puhdasta ruokavaliota ja käynyt aktiivisesti salilla 4 kertaa viikossa, lukuunottamatta sairasaikoja. Toki herkuteltukkin on, koska se kuuluu elämään.
Mulle herkku voi olla lautasellinen hyvin maustettuja kanasuikaleita tai suklaamousse, mitä milloin mieli halajaakaan. Kuitenkin kohtuus kaikessa! :)

Katarina Tunturi ja minä


Treenit on sujunut kuluneen vuoden aikana mielestäni hyvin, vaikka ainahan on parannettavaa. 
Sillä hetkellä kun teet jotain, niin teet sen kans täysillä, niin hyvin kuin vaan voit, ja vaikka pikkasen enemmänkin ;) ..niin tulos on taattua!

Tammikuu 2012 ja 70kg prässi

Muistan kun tein viime tammikuussa jalkaprässiä. Painoja oli prässissä tuolloin 70kg ja olin ihan loppu. Sarjoja tein noihin aikoihin 3 x 12 eli yhteensä vaivaiset 36 toistoa.
Tänään täysin samassa prässissä puuskutti sama neitokainen ja +80kg lisää romua kyydissä :)
4 x 20 ja 150kg! 80 toistoa!!!! :)
Iso kiitos siitä Sinille joka oli varmistamassa ja tsemppaamassa :)
Eli kehitystä on tullut, niin voimissa ku kropassakin ;) Näin sen pitää mennäkkin!

Prässin lisäksi tehtiin kyykky smithissä ja reiden ojennus laitteessa plus pohkeet. Aikamoinen jumppa, etureidet kiittää :)

:)

Missä mun etureidet?! :)

Missä mun fitness peppu?! :)

Tästä onkin hyvä jatkaa eteenpäin! Eli eiku syömään, nukkumaan ja treenaamaan! :) Olkaa ahkeria, älkää luovuttako! ;)

 Sara

sara

16 vastausta artikkeliin “150kg – 80 toistoa”

  1. wau. ihan mahtavaa tuo sun kehitys! Kuinka on muuten, oon just itekin alkanu taas tauon jälkeen treenaamaan, niin että missävaiheessa kannattaa muutta treeniohjelmaa, esim just toistojen määrää, tällä hetkellä treenaan just 3×12 tyylillä, tavotteena on just vahvat mutta ei ”palikka”reidet, mihin suuntaan tuosta pitää sitten muuttaa treeniä?

    • Moi. Ohjelmaa olisi hyvä soveltaa/muutella n. 3kk välein. Lihaksen on hyvä saada erinlaista ärsykettä, joten erinlaisia sarjoja on välillä hyvä tehdä. Raskailla painoilla ne lihakset kasvaa ;)

  2. Uskomaton kehitys sulla. Kaiken saa kunhan tarpeeksi tahtoo. Ja tekee töitä sen eteen mitä haluaa. Ite olen treenannu tosissani lokakuun lopusta, ja nyt työkaverit ja tutut on alkanu sanomaan et, nainen sun hartiat on levinny ja peppu pyöristyny. Ainahan on myös se toinen laita, nämä epäilijät. Silmät pyöreenä katotaan kun syön omia ”tervyys” ruokiani töissä ja ihmetellään suureen ääneen kauanko jaksan moista ja eikö rahkaan jo kyllästy. Näistä kommenteista saa lisä tsemppiä ja näyttämisen halua. Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua! Ei anneta kateellisten ihmisten kommenttien häiritä päämäärään saavutusta.

    • Moikka! kiitos viestistäsi! epäilijöitä löytyy aina :/ antaa niiden jäädä omaan arvoonsa. ihanaa viikonvaihdetta myös sinulle <3jatketaan me täysillä, eiks nii ;)

    • Toi onkin hassua tuo kommentointi – en ole itselläni kauheasti huomannut negatiivista sävyä, mutta välillä ei ole aina tiennyt. Nuo ihmiset sitten syövät usein pullaa, mitenköhän he suhtautuisivat jos jaksaisin ihmetellä heitä alituisesta pullansyönnistä ;) Herne menisi varmaan nenään. Mut en viitti, totean vaan joskus että mee nyt hyvä ihminen hakeen pulla jos joku sanoo, että tekisi mieli. On se vaan kumma, ettei ihminen saa syödä sellaista ruokaa kun haluaa. Mikähän siinäkin niin toisia ärsyttää?

  3. Oi, juuri tällaista kannustinta tarvin tähän päivään! Oma elämäntaparemontti alkoi tammikuussa ja tänään on ensimmäinen tosi tosi paska päivä, kun tuntuu ettei mikään luista ja tuloksia ei tahdo tulla…ainakaan haluttuun tahtiin…tästä tuli taas lisää voimaa jatkaa eteenpäin, kyllä niitä tuloksia tulee kunhan jaksaa kärsivällisesti painaa eteenpäin. Kiitos ihanasta ja tsemppaavasta blogista! :) -HannaKoo

    • heiii, ja kiva että kannustaa! :) kovasti tsemppiä sun elämäntaparemppaan, u can do it! ;)kiva että tykkäät blogistani, ihanaa! <3

  4. UPEETA KEHITYSTÄ!! ;)paljonko saat kcal päivittäin ? itse pyrin syömään 1500-1700kcal päivässä ja treenaan siis 5*vk 1h-1.5h yleensä ryhmäliikuntoija tai salia. Silti tunnen pyörrytystä ja huimausta!!! mikä neuvoksi ? tarkoitukseni olisi laihtua -6kg mitat nyt 66kg ja olen 167cm pitkä!

    • moi. itse syön päivässä minimissä n. 2500kcal ja treenaan 4 kertaa viikossa. painan 65kg ja olen 169cm pitkä. meillä on siis hieman eri tavoitteet, kun minä yritän saada massaa ja sinä laihtua. uskoisin että 1500kcla on sinulle liian vähän, siksi tunnet että pyörryttää. lisää rasvoja ja hiilareita tasaisesti. kyllä se siitä, tsemppiä ;)

  5. Kiitos tästä postauksesta! Itse juuri synnyttäneenä ja kroppaani kauhistellen tunnen suurta toivoa, kun luen blogiasi. Ehkä minullakin on mahdollisuus päästä takaisin vanhoihin mittoihin ja siitä sitten jatkaa lihasten kasvattelua… :)

  6. No niin, vihdoin ! salikortti hankittu! Ajattelin kysäistä neuvoa tuon jalkaprässin kanssa,että aloittelija kun lähtee koittamaan, mitäköhän uskaltaisin työntää painoa kyytiin? Tosiaan joudun ilmeisemmin tekemään reenit aamusta,joten siellä ei ole hirveästi porukkaa jeesaamassa jos on tarvis, elikkäs voisko ajatella niin että 67kg nainen, ja saman verran painoa, vai tuntuuko liialta? Tosi hankalaa määrittää niitä painoja sillain,että sais kuitenkin tehoa irti? Hjelp!Hjelp!-Emppu

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta