Takajaloille ei anneta armoa – tavoitteena kuuma fitness pylly

Kaunista ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Täällä helsingissä on paistanut koko päivän aurinko, ihanaa kevät tulee! Vaikka ulkona on ollut upea ilma, olen viihtynyt sisätiloissa melkeinpä koko päivän. Ja kirjaimellisesti viihtynyt :)
On ollut salilla hommia ja aivan ihania ohjattavia. Hetki sitten kävin myös itse treenaamassa, ja nyt illaksi töiden pariin :)
Kuten aikaisemmin olen sanonut, mun työpaikka on kuin mun toinen koti! Viihdyn siellä niin hyvin! Ihanaa kun on työ, jonka parissa viihtyy :) Iso kiitos tästä mun mahtavalle ”työkaverille/pomolle/ystävälle/tsempparille” Henkalle, joka tälläkin hetkellä on tsemppaamassa omia valmennettaviaan helsingissä Töölön kisahallilla, kun pojat ottelevat nyrkkeilyn SM-kilpailuissa! Tsemppiä pojille <3

Vuorossa oli takajalka treeni, ja tehtiin Helen kanssa kyllä kovia liikkeitä. Puolitoista tuntia tiukkaa treeniä, ja näin se aika kului:

sjmv: lämmittelyt + 4 x 12-20 (joka sarjaan lisää painoa)
väärinpäin hack kyykky: 4 x 12-20 (joka sarjaan lisää painoa)
lantion nostot tangon kanssa maaten: 3 x 15 (40kg)

Vatsat, jalkojen heitot
Vatsan kierrot lisäpainolla

Ja siitä lähtee sjmv! Helelle propsit jaksamisesta ja ilmeistä ;) heh. Vahva nainen!

Hackia väärinpäin, eikä armoa annettu…    Lukot auki..
…ja siitä alas, jaksaa jaksaa…
..josta takas ylös ja loppuun kunnon puristus pakaroille
Lantion nostot tangolla aloitus asento…

…josta nosto ylös kunnon puristuksella

 Ja loppu silauksena treenille toimi oivallisesti jalkojen heitot kaverin kanssa ja kierrot lisäpainolla :)

Reipas Hele!

<3

”Nouuu… Sara ei enempää kuviaaaa…!!!” :) hehe

Ostetaan jalat!

Sit tähän loppuun vielä muutama avun pyyntö! Auttakaa neitoa hädässä! Mun vatsa on alkanut voimaan pahoin. Epäilen suuresti että syynä on maitorahka. Tai yleensäkkin maitovalmisteet. Rakastan rahkaa! Se on välipaloista paras ja täyttävin. Olen kokeillut valehtelematta kaikkia saatavilla olevia rahkamerkkejä ja valmistajia, niin kotimaisia kuin ulkolaisia, mutta oikeastaan aina sama juttu. Vatsa turpoaa pullaksi, näytän raskaana olevalta, ja turvotus on niin paha, että on oikeesti vaikea olla, ku oon niin jumbo. Turvotus kestää tunnista kahteen, ja sen jälkeen olo normaali. Mutta ne pari tuntia on aika rankkoja. Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa? Olen korvannut vaihtelevasti rahkan esim valkuaisilla, leikkeleillä ja muilla proteiinipitoisilla välipaloilla. Raejuustokin on maitovalmiste, ja sama homma kun rahkassa. Tyhmäää! Rahka ja raejuusto ois just ne parhaimmat välipalat! Eikä tätä oo ollu aina. Ennen olen ihan hyvin pystynyt syömään noita, ilman mitään ongelmia. Vai olisko ongelma jossain muussa ku maidossa? Apuaa??? :)

”mikä tää on?! ottakaa se pois!!!”

”vai oisko se vauva maha” heh :) NO EI OO!!! :)

Jos joku osaisi kertoa vinkkejä, tai omakohtaisia kokemuksia, niin antaa palaa! Olisin enemmän kuin kiitollinen avusta! Sit tähän loppuun vielä muutama kiva muutoskuva. Kyllä kuvista näkee että jotain on tapahtunut vain pelkässä vuodessa! Nää on niin hauskoja! :) Hyvää sunnuntai illan jatkoa! ;)

PS. Nyt saa taas tilata ihania Hevi-pipoja! Monet lukijat ovatkin niitä jo näin kevään tullen kaipailleet ja Hele on tilannut juuri paljon ihania uusia värikkäitä kankaita, eli eikun tilailemaan!
Laittakaa tilaukset suoraan Helelle, eli

[email protected]

Sara

sara

47 vastausta artikkeliin “Takajaloille ei anneta armoa – tavoitteena kuuma fitness pylly”

  1. Ootko kokeillu laktoosittomia maitotuotteita? Sehän vois olla yks syy, siis laktoosi-intorelanssi. :) ja vitsi susta ja noista muutoskuvista saa valtavasti tsemppiä ja motivaatioo omaan elämäntapa remonttiin! Kiitos! :)

    • Moi, kiitos ja kiva kuulla että motivoi! Ja juu..olen kokeilut laktoosittomiakin :/ siks mietityttääkin ja kovasti…

    • Eksyinpä tänne. Laktoosista meinasin mäkin kysyä. Laktoosittomia tuotteita pitää käyttää kauan, että eron huomaa. Voi myös olla, et jos syöt just aika pian treenin jälkeen sen.. Ja nestettä pitäis juoda paljon, että se rahka imeytyy. Mulla ihan sama homma, tosin ei laktoositon pidemmän päällekään oo auttanut vaan on pakko ollut vähentää rahkaa, kun en muuta keksi. Entä laitatko siihen joukkoon jotain, mikä vois vaikuttaa? :)

  2. Älyttömän hieno tuo sun muutos =) Tsemiä jatkoon! Täällä seurataan päivittäin mitä sulle kuuluu. Olet mun yksi suurimmista motivaattoreista.Olet mun haaveilemassa unelmakropassa! Pituutta löytyy minulta samanverran, mutta painoa reilusti enemmän eikä se ole kyllä lihasta. Lähtöpaino oli joulukuussa -12 98,5kg (Tai enemmän) > nyt 89,9kg. Sittenkun pääsen tavoitepainoon niin alkaa treenaaminen tosissaan. Toki nyt salilla 3krt viikko.Minkä kokoisia farkkuja muuten käytät :D Se on pyörinyt useammastikkin mielessä?Ei muutakuin hyvää jatkoa sulle ja ennenkaikkea kiitos siitä että motivoit mua PAAAAAAAAAAAAALJON <3 :)

    • Moikka! kiitos viestistäsi! kiva viesti ;) harvemin tulee käytettyä nykyään farkkuja, ennemminkin farkku legginssejä, koska on vaikee löytää oikeen kokoisia farkkuja :) mutta on mulla muutamat hyvät jotka istuu, ja ne on 30/31 ja M kokoa :)

  3. Sama vaiva täälläkin ja olisi kiva tosiaan saada jokin syy siihen!! Todella kiusallinen vaiva tuo turvotus.. Itse oon huomannut että viljatuotteet ainakin saa mahan vaivaamaan todella huonosti vaikkei keliakiaa olekaan. Riippuu kuitenkin täysin päivästä, välillä jokin ruoka saattaa turvottaa ja seuraavana päivänä sama ruoka ei välttämättä aiheuta mitään oireita.. Mystinen vaiva :/

  4. Entä hyla tuotteet? :)Syötkö noita rahkoja yms maitotuotteita joidenkin muiden tuotteinen lisänä? Esimerkiksi kaurapuuron tai jonkun vaikeasti sulavan kuidun: jos toi maitorahka jotenkin hapattaa sitä ja ne ei sitten sulakkaan kunnolla? Myös liian vähäinen / liiallinen rasvan käyttö voi aiheuttaa vatsaongelmia :)

  5. Voisko olla ruokayliherkkyyttä? Oot varmaankin syönyt rahkaa ja raejuustoa jo melko pitkään ja säännöllisesti, joten muutaman viikon tauon pito niistä saattais olla hyvä vaihtoehto? :)

  6. Mä jouduin lopettamaan rahkan syönnin syksyllä kun tuli sama ongelma! Ongelma mitä luultavimmin siinä että söin rahkaa ihan liikaa ja yksinkertaisesti herkistyin sille, koska söin sitä liikaa (2-3prk/pv) :/ Voin käydä monien muidenkin ruoka-aineiden kanssa. Nyt oon niin eläny onnellisesti siitä lähtien ilman ja hyvin oon sopeutunut ja alkanut luovaksi :D Kananmunan valkuaisia menee esim aamupuuroon ja lisäksi oon laajentanut mun prodejauhe valikoimaa. niitä sitten sekottelen välipaloihin ahkerasti että saan ton maitorahkan proteiinipitoisuuden.

  7. Ainakin itselläni on pitänyt moneen kertaan vaihdella ruokia, kun ne on alkaneet ärsyttää mahaa. Parin viikon tauon jälkeen voi taas syödä.Hauska tuo sun selkätatuointi :D Sähän olet kasvattanu siivet :)

  8. Kannattaa kokeilla pitää taukoa, kuten tuossa jo ehdotettiin. Sen lisäksi voit kokeilla maitohappobakteereja tai ruuansulatusta helpottavia tuotteita, kuten Nogasinia. Onhan nuo rahkat aikamoisia proteiinipaukkuja, joita vatsalla voi olla toisinaan vaikea sulattaa.

  9. Tässä yksi ajatus; saatko rittävästi kuituja? Mulla saattaa alkaa vatsa kiukuttelemaan, jos ruoka on liian proteiinipitoista. Eli niitä hiilareita kait sitten oikeasti tarvitaan : )

  10. Hei! Ehdottaisin myös proteiinijauheita, itse oon koittanut korvata rahkan erilaisilla smoothieilla. Sekaan vähän kookosmaitoa, marjoja ja aitoa vaniljaa niin hyvää tulee. :-)

  11. En tiedä soveltuuko sinulle, mutta itse käytän maitoallergisena paljon soijatuotteita rahkojen ym sijaan..http://www.alpro.com/fi/mild-ja-creamy Tuolta voit katsella, jos ei ennestään tuttuja tuotteita.Proteniinia on verraten vähän maitorahkaan, (maitorahka 10 g, soija maustamaton 4g /100g) mutta jos tuntuu että on yliannostus rahkasta niin tämä voisi olla ihan ok korvaava välipala? Katso ja kokeile onko sinulle apua:D Blogisi on muuten mahtava, olen jo pidemmän aikaa sitä seuraillut:) Kerrohan sitten jos/kun ratkaisun masuturvotukselle löydät!

  12. Hellou. Noi tavis kaupan maitotuotteet on sen verran käsiteltyjä että maha reagoi varmasti jo siihen. Ootko kokeillut raakamaitoa, monen vatsa kestää sitä paremmin. Sitä en tosin tiedä saako raakamaidosta valmistettua rahkaa..

  13. Mullakin on ollut turvotusta maitotuotteista kun olen niitä ahkerasti käyttänyt. Suoraansanottuna mahassa on alkanut kiertämään ja pierettämään. :s ei kiva… Mutta välillä jätän maitotuotteet kokonaan pariksi päiväksi pois ja sitten otan ne taas kayttöön niin vatsa pysyy hyvin balanssissa. Muistaaksen olen jostain lukenut, että kaikki ihmiset ovat ainakin hieman laktoosi herkkiä ja että aasiassa päin ei pahemmin edes käytetä maitotuotteita. Suosittelen sinulle kuitenkin välillä jättämään kokonaan maitotuotteet pois. Itselläni se on ainakin toiminut! :)Sulla on muuten ihana blogi! tulee aina hirmuinen treeni-into kun luen tätä. :):) taidankin huomenna suoraan koulusta suunnata salille tai lenkille! ;)

  14. Maitorahkahan on käsittääkseni tosi tujua ainetta pidemmän päälle ja jotkuhan pitävät sitä erityisen haitallisena. Mä en ihan mahdottoman paljon ole rahkaa syönyt, mutta jos syön sitä ns. raakana lisukkeineen, niin johan tulee oireita. Vähän sellanen tukala olo ja sellasia tajuttomia paiseita naamaan, jotka ei koskaan sitten pinnalle asti kehity. Jos lantraan esim. piimällä, niin vastaavaa ei tule.Muutenkin maitotuotteiden rasvattomuus tällä hetkellä tuntuu aiheuttavan erityisesti iho ongelmia. Nyt tässä tehnyt pieni muotoista kokeilua ja oltu pidemmän aikaa käyttämättä rasvattomia tuotteita. Ja kaikki oireet kadonneet, joten taitaa vaihtua rasvaton takaisin kevytmaitoon ja kaloreita kiristellään jostain muualta…

    • moi. oon yrittäny googlettaa ja kysellyt viisaammilta, ja uskoisin että oon yliherkkä kaikelle maidolle..aikalailla kaikki turvottaa :/

  15. Mut jos vaihtaa proteiinijauheeseen, niin ei kai sitten ainakaan heraan kannata, maidostahan sekin tulee? Vai onko jotenkin eri. Mäkin mietin, kun vatsa väliin reistailee, että maitotuotteet voi olla syyllisiä. En oikeastaan usko, että niiden ylenmääräinen nauttiminen on hyvä juttu. Mut joo, tosi vaikeaa korvata. Valkuaiset alkaa tökkimään tosi pian, riisiproteiini on kamalanmakuista, no soijaproteiini ihan ok joten sitä on kaapissa. Mielestäni olen muuten nähnyt raakamaidosta tehtyä rahkaa, ja taisin ostaakin sellaista kerran, yhteen kertaan jäi koska se oli TODELLA kallista. Ei mun kukkaro ainakaan kestä näitä määriä :(

  16. Kokeile olla viikko ilman rahkaa ja raejuustoa :) jos ei tuu oireita, niin syy saattaa olla niissä… jos oireita vielä tulee, niin sitten varmaan kokeiltava jättää vaikka viljat pois sitten seuraavaksi viikoksi jne, kunnes syy selviää. Hyvä blogi sulla, asun itse Muoniossa (työskentelen koulunkäyntiavustajana ala-asteella) opettajan huoneessa kuulin kun muutama opettaja puhu sun blogista :D eli juttuja luetaan muuallakin kun Helsingin päässä ;)T: Emmi

  17. Syö vaikka viikon verran rahkan/raejuuston ja muidenkin maitotuotteiden (varsinkin proteiinipitoisten) tilalla leipää ja laktoosittomia urheiluproteiinivalmisteita (kuten jauheita). Ite oon ainakin huomannut että on turvotuksia nyt vähemmän, kun en oo syönyt rahkaa pariin viikkoon kun oon joutunut vähentään proteiinin saantia. Koko tammikuun söin sitä pari purkkia päivässä :( Enää ei sit syyäkään yhtään… Mut mua rajottaa enemmän munuaiset kuin tuo maha. Mut nyt kun sanoit ääneen niin tosiaan, eipä oo ollut vatsavaivoja (turvotusta ja ilmaa) niinkuin oli koko superdieetin ajan.

  18. Voih. :( Mullakin tulee aina ajoittain noita mahaturvotuksia ja se on tosi inhottava tunne! :( Pitäis varmaan kanssa yrittä löytää syy itellä siihen. Kerro jos sä keksit jonkun! :)

  19. Miten en oo löytänyt sun blogia aikaisemmin!? Käyn nimittäin Sporttikujalla ja tuttu naamahan täältä blogista löytyi ;)Alan kyllä varmasti aktiivisemmin seuraamaan!Mun epämääräisiin vatsakipuihin auttoi päivittäin käytettynä maitohappobakteerit, mutta eipä ne turvotusta vie pois. Mulla ei ees spesifioidu turvottelut tiettyyn ruoka-aineeseen, vaan tuntuu että ihan kaikesta turpoo :/

    • Heippa! :) kiva kuulla, ja tosi mukavaa että löysit blogiini! tule vetäsee hihasta salilla kun näet mua :) Mulla ei oikein noi maitohappobakteeritkaan pelaa :( pöh pöh :(

  20. Mulla oli sama ongelma viime alkusyksystä rahkan kanssa, ei vaan sopinut vaikka kokeilin kaikkia eri merkkejä/laktoosittomia jne. Sit pidin reilun kuukauden tauon kokonaan rahkasta ja nyt oon taas voinut syödä ilman turpoamista! Välillä nytkin yritän vaihdella merkkejä, jottei tottuis vaan yhteen :)

  21. Teetkö tietyllä saliohjelmalla tietyn ajan vai vaihteletko liikkeitä mielen mukaan joka treenillä?

    • Moi. Juu teen tietyllä ohjelmalla, mutta nyt kun vielä parantelen itseäni rintaleikkauksesta, niin olen lähiaikoina soveltanut paljon, koska en pysty kaikkia ohjelmassani olevia liikkeitä tekemään :)

  22. Kannattaa tutustua Paleo-ruokavalioon, Kaisa Jaakkolan sivuihin sekä ruoka-aineyliherkkyystestiin Food Detectiveen. Itse noudatan pääasiassa viljatonta ja maidotonta ruokavaliota, palkkariin laitan riisiproteiinijauhetta. Tein ton testin ja se näytti lievää yliherkkyyttä maidolle, ja olin jo pitkään miettinyt Paleo-ruokavalion kokeilemista(se on siis maidoton ja viljaton). Hyvältä on tuntunut! :) Yliherkkyyksiä syntyy herkästi kun syödään samaa ruoka-ainetta jatkuvasti. Itellä aikoinaan kun aloin syömään vähähiilihydraattisesti ja vedin kananmunaa joka päivä, alkoi hirveät ihottumat. Allergiatestissä löytyi sit kananmuna-allergia :/

  23. Mulla tuli paljon noita oireita jossain vaiheessa ja eihän siinä auttanut kuin karsia samalla kertaa viljat + maitotuotteet pois ruokavaliosta, jotta kroppa kunnolla rauhoittui. Aluksi söin edelleen puuroa, mutta samat oireet jatkoi, joten sekin jäi pois. Monta kuukautta olin lähes ilman näitä (mitä nyt tilanteiden pakosta saatoin jotain viljaa tai maitoa syödä), ja oireet katosivat. Edes nuo pienet pakottavat tilanteet, kun joutui jotain ottamaan, eivät enää oireita aiheuttaneet. Toisaalta nyt en kyllä edes tajuaisi olenko turvoksissa, kun raskausmaha on mahtava :) Mutta vauvan syntymän jälkeen olen viimein saanut ihan lähetteet keliakia ja maitorasitus -testeihin ja sitten pääseekin taas tutkimaan mikä mättää vai mättääkö mikään. Silloin, kun olin maidottomalla, niin söin soijajugurttia johon lisäsin soijarouhetta, näin sain siitä vähän protskuisampaa ja hyvin kroppa sitä sieti. Eli ei ollut mitenkään kiinni proteiinien ”yliannostuksesta” vaan minulle väärästä proteiinin lähteesta, eli maitoproteiinista.

  24. Täällä vähän samoja ongelmia tuon rahkan kanssa :( Itellä alkaa kanssa armoton perserääkki,fitness pylly tännekkin pitäis saada :D

  25. Heippa! Käy testaamassa laktoosi-intoleranssi. Laktoosia testataan verikokeessa ja rasituskokeena. Joskus sanotaan, että pelkästä verikokeesta ei välttämättä nää tarpeeksi selvästi ja näin itsekin sitten kävin rasituskokeessa. Tuossa kokeessa kannattaa käydä niin, ettei ole mitään juhlia, tms. koska turvotus kestää 2 viikkoa. Niin kuin joku jo aikaisemmin kirjoitti, niitä laktoosittomia tuotteita kannattaa vaan jatkaa (vaikka hinta onkin ihan sairas), koska jos sinulla on paha laktoosi-intoleranssi, pienikin määrä (jossain muussa ruoassa) turvottaa. Esim. käsittääkseni monissa lisäravinteissa on laktoosia (en tiedä niistä yhtään mitään, mutta ainakin mitä mieheni käyttää, on low lactos, ei kokonaan laktoositon) ja laktoosia on myös hyvin monessa tuotteessa, missä ei edes uskoisi olevan. Joissakin tuotteissa on lisäaineena laktoosi, samoin lääkkeissä.Tuo laktoosi-intoleranssi on ainakin itellä aika vaihteleva. Nuorempana pienikin määrä veti mahan ihan kramppiin. Nyt vanhemmalla iällä voin vedellä suklaata jne. välillä ihan huoletta, mutta raa’at maitotuotteet on ihan viimenen virhe. Jotkut sanovat, että käsittelemätön maito ei tekisi mitään ongelmia, mutta mulla, maatilalla asuneella, suoraan tankista maitoa juoneena sain ihan sairaat kaasut. Perheestäni 3/5 on laktoosi-intolerantikkoja ja kaikki juotu ihan täysin käsittelemätöntä maitoa. Kannattaa testata toi laktoosihommeli, koska se menee vaan pahemmaksi, jos siihen ei ala kiinnittää huomiota. :/ Kerro sitten mikä oli syy, kun se selviää. :) Semppiä treenailuun, mukava blogi! :)

  26. Wau, mikä muutos vuodessa! Motivoit minua treenaamaan ja syömään terveellisesti!:) Tahtoo tuollaisen kropan mikä sinulla on nyt.Voitko kertoa enemmän siitä, kuinka treenaat? Itselle tuntuu nuo aerobiset treenit olevan kaikkein hankalimpia, ovatko ne ihan pakollisia? Tavoitteenani on lihasmassan saaminen ja 5-6 kg:n painon pudotus hissukseen.(Täysimetän vauvaa, 4kk vanha.) Milloin olet ajatellut nousta kisalavoille? Blogiasi on mielenkiintoista seurata, kiitos kun jaksat kirjoitella!

    • Heippa! kiitos kommentistasi! kiva aina kuulla jos motivoi toista! :) olen yrittänyt ripotella postauksiin tietoa mun treeneistä, mutta voin tehdä siitä erillisen postauksen some day :) en tee tällä hetkellä aerobista, ei tarvitse pudottaa painoa. otan sen sit takas kuvioihin tossa ensi talvena dieetillä. tarkoitus nousta lavalle 2014 keväällä, eli VUODEN päästä :) huii ;) jee kiva että seuraat blogia! ;)

  27. Moikka kaikki!Uskomattoman ihania lukijoita mulla, kiitos että tulitte jakamaan kommentteja, vinkkejä ja kysymyksiä :)Ajattelin kokeilla nyt aluksi sitä että olen hetken aikaa ilman maitotuotteita. tänään aamu alkoi mm. puurolla ja valkuaisilla ;)Hyla tuotteet ei toimi, ne turvottaa samalla tavalla, tai en tiedä kuinka kauan niitä pitäisi käyttää, että huomaisi eron :/ Olen selvästi yliherkkä rahkalle, onhan sitä tullut jo reilu vuosi mussutettua aikas aktiivisesti :D Ajattelin myös käydä siellä laktoosi intoleranssi tutkimuksissa, ja kerron kyllä heti kun jotakin ilmenee ;) Kiitos vielä kaikille tasapuolisesti viesteistä! Ootte ihania!!! :)<3 SARA

  28. heippa, mietin tuota sinun rahka- ongelmaasi ja minulle tuli ensimmäisenä mieleen myös, että vatsasi ei kestä laktoosia. Laktoosia todellakin sisältää monet tuotteet ja sellaisetkin mitä ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen. Mutta kun sanoit jossakin kommentissasi, että ongelma ei ole ollut aina ja olet kokeillut myös laktoosittomia tuotteita, se tuntui hassulta ettei ongelma ole kadonnut. Tuollaisissa tuotteissa (rahkan ja rauejuuston) valmistamiseen käytetään erilaisia hapatteita, juoksetteita ja muita aineita, että olisitko yliherkistynyt niille. Rahkan valmistamiseen käytetään myös erilaisia mikrobeja, jotka aikaan saavat sen rakenteen, ne voivat myös vaikuttaa vatsasi yhtäkkiseen herkistymiseen tuotteille. Todennäköisintä kuintenkin olisi laktoosi-intorelanssi.. Mutta kannattaa tutkia asia, vatsavaivoista kärsineenä tiedän ettei kannata jättää viimetippaan ettei asia vain pahene!!ps. Hyvää kevättä ja into treeniin, näin kun aurinkokin jo pilkottaa. Olen varma menestyksestäsi ensi vuoden kisoissa! terkuin H.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta