Viikon yksinhuoltaja – päivän sankari

Piti jo eilen postailla, mutta nyt kun on mun vuoro olla yh-äiti tämän kuluvan viikon ajan, niin en tosissaan jaksanut enkä liiemmin ehtinytkään kirjoitella :) On se kumma miten päivät tuntuukin raskailta kun ei ole toista aikuista auttamassa päivän askarreissa. Olet ainoa joka voi antaa huomionsa lapsille ja auttaa kokoajan kaikessa. Hatunnosto kaikille yksinhuoltajille :) Oon jo nyt tätä postausta aloittaessa ihan loppu puhki väsy, katsotaan mitä saan kirjoitettua :)
Mun mies on siis tämän viikon Sveitsissä lautailu reissulla, eli vietän yksinhuoltaja mamin elämää :)

Viikon yh :)

Eilisen vapaapäivän kunniaksi käytiin nuorimmaiseni kanssa HopLopissa kera Anna + Annan lapset. Treeneistä pidin vapaata ja samalla tankkailin vähän tätä uutta viikkoa varten. Laskiaispulliin en sentään sortunut, vaikka ajatus mielessä kävikin, ja useasti ;) Varmaan ensimmäinen laskiainen IKINÄ, ku en syönyt pullan pullaa! Go Sara! ;)

 

Multa on pyydetty postausta jossa kerron mun päivärytmistä ja ruokailuista. Tähän ajattelin kirjoittaa nyt sit lisäksi tästä päivästä ja päivän ruoista.

Kun tänään aamulla heräsin, niin mietin et miten mun äiti on soittanut mulle seitsemältä aamulla?!

Hmm…

Ja oli tullut tekstiviestejäkin..hmm..

Hahaa, kunnes viestit luettuani muistin, että mullahan onkin synttärit tänään!
Hyvää synttäriä mulle!!! :)
Tänään on  mun virallinen 28 vuotis synttäripäiväni.
No sen kunniaks olin varannut ajan kynsihuoltoon, mutta sitä ennen iso aamupuuro napaan ja lapset hoitoon.

Päivän ensimmäinen ateria: Proteiini pudding -puuro, banaani, mangosose

Karamelli proteiini pudding-puuroa mangososeella ja banaanilla + kookosöljy

Sitten täydellä vatsalla olikin mukava lähteä laittamaan kynnet kuntoon ystäväni Helin luokse. Kävin viikko sitten laittamassa Helillä uudet ripsetkin ja huoltamassa kulmat. Aivan superia kun on luotto kauneudenhuoltaja aivan lähellä! :) Oon ihan koukussa kauniisiin kynsiin ja nätteihin ripsiin. Ne on niin helpot ja siistit. Ei tartte meikata ja kivaa kun kädet on kauniit ja huolitellut :)

Mites te muut? Ootteko koukussa kynsiin tai ripsiin? Vai onko jonkun mielestä turhamaista hommaa :) Mä näen sen yhtä turhamaisena kun normaalin meikkaamisen ja kaunistautumisen, eli en yhtään turhamaisena :) Varsinkaan, kun pysytään luonnollisen näköisenä ;)

Tällä kertaa laitettiin vaan ihan perus ranskalaiset, ja niin nätit <3

Ison aamupuuron ansiosta jaksoin muutaman tunnin kynsioperaation ja siitä sit salille. Treenivuorossa oli tänään selkä-takareidet-pakarat plus vatsat. Kovin treeni koko kierrossa. Sain selän jotenkin jumiin sjmv:ssa, ja toivon että se ei tästä kipeytyis enempää. Ehkä yritin vähän turhan isoilla revitellä, ens kerralla viisaampana..
Yritin vähän venytellä ja treenin jälkeen kävin viel saunassa makoilemassa, jotta veri rupeis kiertää seläs paremmin. Ehkä tää tästä :)

Upea treeni takana!

Muutakin ku peilipose -kuvia :)

 
 
Päivän toinen atreia: heraproteiini ja banaani
 
Treenin jälkeen palkkaria. Heraa, glutamiini, BCAA ja bansku

Likaista peiliä kuvasin :)

Sit palautus juominkien jälkeen lähdin synttäreideni kunniaksi Pickniciin syömään lounasta, yksin :) No ei sen niin väliä onko seuraa vai ei, kunhan on ruokaa :)

Päivän kolmas ateria: Uuniperunoita lohta ja katkarapuja.

Lounaalta kiiruhdinkin sitten töihin iltavuoroon. Teen viikossa 2 iltavuoroa, jolloin pääsen vasta ilta kahdeksalta töistä. Näinä päivinä mun mies hakee lapset päiväkodista ja on kotona. Muullon pääsen jo neljältä. Tänään olin sopinut että mun sisko toimi lastenhoitajana, kun mies on siellä matkoilla.
Töissä ehdin syödä tänään välipalan ja päivällisen.

Päivän neljäs ateria: Rahkaa, mangososetta, kaurahiutaleita, maitokahvia
 
 

Päivän viides ateria: Riisiä ja tonnikalaa + raejuustoa
 
 
 
 
 
Ihanaksi yllätyksekseni Anna tuli salille treenaamaan kera
YLLÄRI PYLLÄRI SYNTTÄRILAHJAN! <3
Jee I love my friends!
 

 
 
 
 
No tämän yksinhuoltaja mamin päivä ei tosiaan loppunut töistä pääsemiseen, vaan sitten lähdin vielä hakemaan lapsia hoidosta :) Onneks on auto käytössä :)
Mun ihanat siskon lapset oli piistänyt mulle synttärikortit <3
 
 
Nyt oon juurikin syönyt iltapalan, eli
 
 
 
Päivän kuudes ateria: Rahka-mustikka-soijalesitiini muussi :)
 
 
 
Jalkatreeni päivänä juon vielä ennen nukkuman menoa yöproteiinin ja nappasen magnesiumit ja kalaöljyt siinä samassa.
 
 
 
 
Nyt on silmäluomet sen varran painavat, että on aika kömpiä sänkyyn. Aamulla aikainen herätys, ja kolmas päivä yksinhuoltajana voi alkaa :) Sitä odotellessa…
 
 
Kauniita unia!
 
 
 
 
Sara
sara

39 vastausta artikkeliin “Viikon yksinhuoltaja – päivän sankari”

    • Kiitos sinä ihanainen! <3 Aloitin selästä, jonka jälkeen takareidet-pakarat joille tein sjmv, hack kyykky väärinpäin, reidenkoukistus, penkille nousut ja pakarapumppaukset :) ihan ok setti! tulin niin hyvälle tuulelle kun treeni sujui hyvin!!! :) jeee :D kiitos hakelista, lähetän takasin ;)

  1. Karamelli proteiini pudding-puuroa? Mites sä sitä teit? :)Olen uusi tuttavuus sivuillasi, kiva seurata edistymistäsi, tsemppiä kovasti tuleviin treeneihin!

    • hehe :) joo kun on noita uusia proteiini pudding vanukas jauheita, niin semmoista karamellin makuista desin verran puuron joukkoon :) normaalisti ne jauhot sheikataan maitoon, niin tulee vanukasta, mutta vaihtelun vuoksi heivasin jauhot valmiin puuron päälle ja eiku sekasin ;) hyvää on :) ja täyttää mahan hyvin. Normaalisti laitan aamupuuroon proteiinin lähteeksi heraa tai raejuustoa, mutta vaihtelu virkistää, eiks nii ;) kiitti tsempistä ;)

    • Kiinnostava blogi sulla, jään seurailemaan! :) Jännä idea tuo pudding-puuro. Itseltänikin löytyy Fastin pudding-jauheet, joten pitääpä kokeilla puuron sekaan! :)

  2. Juu,thänks! Hyvä vinkki, kun olen haaveillut jo pitkään ostavani puddingia, mutta tässä lisä käyttö vinkkejä sen käyttöön ja vaihtelua aamupuurolle :)

    • kiitos :) soijalesitiinirakeet on luontaistuotekaupasta, ja se on siis rasvaa. rasvanlähteenä käytän vaihdellen aamupalalla tai iltapalalla :)

    • Soijalesitiinirakeita myydään myös ihan perus Prisma yms vitamiinihyllyillä :) Kaikissa paikoissa ei tietty varmaan oo, mutta aika usein löytyy kyllä.. Ja Saralle isot synttärionnittelut myös! :)

  3. Pitkään olen blogiasi seuraillut, ja ei voi sanoa muuta kun että hyvältä näyttää!!! Tää tsemppaa itseäkin jaksamaan..ja oon saanu paljon uusia vinkkejä :) T: Kesäkuntoa kohti menossa…

  4. Oon koukussa kynsiin!! En tosin rakennekynsiin vaan omia kasvattelen. :) Samaa lakkausta jaksaa kattella maksimissaan viikon, joten omat on parhaat. Onhan se vähän harmi jos joku kynsi katkeaa, millin ne kasvaa kuitenkin viikossa joten kuukauden parin päästä ollaan jo taas hyvis mitois :) Kerran kokeilin geelilakkausta ja oli kyl tympeetä kattella samoja kynsiä niin kauan :)

    • heiiij :) mä saan aina niiin hienot kynnet, et niihin ei kyllästy edes neljässä viikossa :) jee kynnet on pop :)

  5. Onnea onnea hiukka myöhässä!! :)) Voi, että ois ihana käydä Mikaelin kanssa myös tuolla Hoplopissa, mutta täällähän sitäkään oo ollu enää yli 2vuoteen, mälsää.. :/ Eikä kyllä oo mitää muutakaan paikkaa missä lapset pääsis leikkimään ja purkaa energiaa.. Tai no hups huijasin, onhan tossa Prismassa semmonen lapsiparkki jossa on yks liukumäki ja joku pikkunen kiipeilyhärveli:DHahah, hommasin muuten tollasen Zumba pelin xboxiin, on päässy Zumbailemaan hikihatussa :DMuutenki ollu nyt viikon ajan hirmu hyvä meininki ja treeniä tullu heitettyä vaikkakin ihan kotioloissa. :) Jee.

    • ei hätää :) kiitos onnitteluista :) mullakin nää vastaukset tulee viiveellä, ku on ollu kiirettä ;) hih. hei onko se zumba hyvä? muakin kiinnostais se :)

  6. Hei!Uteliaana kyselisin, että ovatko soijalesitiinirakeet pelkästään rasvan lähde, vai onko niistä jotain muutakin ”hyötyä”? :) Kalorimäärät kiinnostaisivat rakeiden osalta myös.Olen pitkään seuraillut blogiasi ja nyt vasta uskaltauduin uteliaana kyselemään ja kommentoimaan. Päivä paranee heti kun huomaan uuden postauksen ilmestyneen, blogisi on niin ihana ja motivoiva! Olet tehnyt upeaa työtä, jatka samaan malliin! :)

    • Soijalesitiinirakeista hiukan. Eli se on luontainen, soijapavuista valmistettu ravintoaine. Soijalesitiini sisältää 50 % fosfolipidejä, joita tarvitaan elimistömme kaikkien solukalvojen rakenteisiin, hermoston toimintaan ja tasapainoiseen rasva-aineenvaihduntaan. Fosfolipidit sitovat mm. haitallista LDL-kolesterolia ja vähentävät sen imeytymistä verenkiertoon. Fosfolipidien tarve lisääntyy fyysisessä rasituksessa. Eli itse käytän vain välttämättömänä rasvanlähteenä :)Kiva kun viihdyt blogissani :) ihana viesti, tuli hyvä mieli :) tsemppiä myöls sinne! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta