Laiskuutta vai levon tarpeessa?

Oman kropan kuuntelu ei ole niitä helpoimpia asioita.
Jos kroppa vaatii lepoa, huomaako sen oikeaan aikaan? Kukaan ei halua ylikuntoon tai loppuunpalamista.
Lepo. Se on vaan asia, joka täytyy uskaltaa joskus tehdä. Kenenkään laihdutusprojekti tai uudet elämäntavat eivät mene pilalle, jos antaa itselleen hetken lepoa silloin, kun kroppa sitä vaatii.
Mutta, mistä sen tietää milloin kroppa kaipaa oikeesti lepoa ja milloin oikeasti vaan laiskottaa?

Pitkän laihdutus taipaleen tai kovan treeni putken saattelemana kroppa väsyy ja projektista tulee usein vain vaikeampaa. Tähän väliin tulisi siis asettaa se lepo. Entisenä laihduttajana tiedän, että siinä vaiheessa on valitettavan helppo luovuttaa ja palata entiseen, jolloin valitettavasti myös vanhat elämäntavat sekä kilot palaavat. Jos pystyy tunnistamaan laiskuuden, on asian eteen tehtävä ehdottomasti jotain! :) Esimerkiksi vaihtelu treeneihin tai ruokailuun voi auttaa laiskuuteen

Olen kuluneen vuoden aikana tutustunut paljon uusiin ihmisiin, ja oppinut heiltä, mitä on se, kun omaa hyvän itsekurin ja selkärankaa. Ihailtavaa tahdonvoimaa! Toivon itselleni tulevaisuudessa yhtä lujaa tahtoa, päätäväisyyttä ja mielenvoimaa. Hyvällä pohjalla alkaa tää homma jo olee, oon henk.koht sitä mieltä ;) Mutta aina on varaa parantaa.
Kun on hyvä tsemppi ja draivi päällä, niin tuntuu että mua ei estä mikään! Sit jos joku masentaa, ja tuntuu että mikään ei toimi, on hyvä pysähtyy miettimään, oisko levon aika.

Mulla on nyt se hyvä draivi! Treenit sujuu hyvin ja sarjapainot nousee, eli tuloksiakin tulee :) Oujea! Olin hetki sitten n. kuukauden treeni”lomalla”, jolloin tuli levättyä ku ei saanut treenata. Hyvää teki, vaikka harmittelin asiaa ennen loman alkua.

Puske puske!

Torstain käsijumppa
Super treenikaveri <3
Arctic Gym, loisto mesta treenata!

Eilen oli käsi treeni Arctic Gymillä ja tänään oli viikon tokavika salitreeni Sporttikujalla, ja vuorossa etureidet-pohkeet. No tuli rääkättyä jalkoja sit ihan urakalla. Ilokseni sain kuulla ja itsekkin todeta että mulla on vahvat jalat jota tulis siis ehdottomati hyödyntää. tulevaisuus tuo siis tullessaan yhä kovempia jalkatreenejä!
Yksin käydessä sitä ei kyllä ikinä sais noin paljoa irti itsestään, enkä kyllä uskaltaisikaan. Jäisin viel prässin alle :)
Kyllä sitä oli tänään pari kertaa mm. hack kyykyssä sellanen olo, että ei nouse enää, ja teki mieli huutaa MÄ EN JAKSA, mutta kun tuon kyseisen lauseen huutaminen salilla on multa kielletty, niin tuli vaan tehtyy, niin paljon ku käskettiin :) Ja joka sarjaan lisättiin painoja! Whooot!?! :) Oon tyytyväinen! Motivoivinta tässä hommas on ehdottomasti nähdä itsensä kehittyvän ja huomaavan uusia tuloksia.

Hämärän rajamailla..
Kun mun jalat oli saanut kyytiä, ni seuraavaksi kyytiä sai salin 60kg:n käsipainot! :) Enjoy! ;)

Treenin jälkeen jäin viel köpöttelee korkkareilla, joka oli suht hankalaa, ku jalat tärisi sen verran paljon. ”Hyvä että meni treeni perille” :D

Pukkarissa huomasin myös hieman hankaluutta treenihousujen riisumisessa, ku oli jalat sen verran pumpissa, että housut ei meinannu lähtee jalasta :) Huippu fiilis! Hahaa..taas ne elämän pienet ilot ;)

Treenihousuina tänää toimi upeat mustavalkoiset Brasil Sul elastico exportacaot legginsit ;)






Eilen pääsinkin pitkästä aikaa yhden lempipuuhani kimppuun, eli pääsin leipomaan :) Ennenvanhaan mä leivoin päivittäin, ja söin leivoksia myös päivittäin!! En siis yhtään ihmettele että mistä toi rasvaprosentti on kertynyt :( Täytekakuista ja pullista :)
Okei, no alkuviikosta mä siis lupasin, että leivon töihin porkkanakakun, ja pidin lupaukseni ;) Yksi pala tuli itsekkin syötyä, todistaakseni että en tod oo mikään yli-ihminen, kyllä mäkin herkuttelen…mutta harvemmin ;) Hahahaaaa :)

Slurps :p
Huomenna sit lepoa ja ruokaa ni jaksaa taas ensviikolla treenata! 
Mä elän ehdottomasti mun elämän parasta aikaa nyt ja tässä.
Hyvää viikonloppua kaikille, ja muistakaa kuunnella kehoanne. Levätkää, ei se sali tai muu treenipaikka sieltä mihinkään karkaa ;)
Sara
sara

25 vastausta artikkeliin “Laiskuutta vai levon tarpeessa?”

  1. onko sulla salikortti moneen paikkaan, tai siis minkä takia vaihtelet salia, eiks se tuu kalliiksi? :P

    • Olen töissä noilla saleilla :) Vaikkakin Sporttikuja on se mun ”pääkallopaikka” jossa teen enemmän duunii :)

  2. Todella hyvä postaus!!Mä olen laihduttanut nyt kans vuoden ajan ja myönnän että edelleen vaaka on mulle pakkomielle.Vaikka tällähetkellä noudatan Liten In Shape ryhmässä massankeräys ruokavaliota, silti tulee enemmän tuijotettua vaakaa kuin mittanauhaa. Kai se on se, että se vaaka oli tähän asti se suurin motivaattori kun näki miten se paino laski, vaan nyt kun haluaakin kerätä massaa, niin pitäis vain luottaa korvien väliinsä kun sieltä huudetaan että ei ne kilot ole läskiä.Mähän en siis koko laihdutusurakkani aikana käynyt puntilla, mä rakastuin täysin aerobiseen ja juoksemiseen. Ja nyt kun olen yläkropasta varsinkin suht rasvaton niin joudun takaperoisesti syömään useammin päivässä hiilaria. Eilen mulla oli kiusana täälä yrjö. Se kävi lasten kiusana jo viikko sitten. Tänään ei ole enää tarvinnut oksennella, mutta on ollut semmonen olo, että kroppa on huutanut hiilaria. Ja olen ollut yllättynyt omasta reaktiostani! Siitä mitenkä en kärsi morkkista siitä että olen syönyt tänään hiilaria normaalia enemmän. Äsken jopa nautin vaniljajäätelöä lasten kanssa. Harmittaa vain kun hyvin alkanut treeni Fitfarmin ohjeilla katkes nyt tän taudin takia. Loppuviikon pidän kyllä taukoa ja maanantaina sitten taas pakerretaan.

    • Heippa. kiitos viestistäsi :) itsekkin kamppailin pitkään saman asian kanssa, että olisi kiinnostanut vain sen vaa’an tulokset. onneks nyt on saanut sen ”oikean” moodin päälle, ja toivotaan että liha tarttuisi ja paino nousisi :)kurja että oot ollu kipeenä. toivottavasti jo helpottaa :)älä turhaan harmittele taudin aiheuttamaa taukoa, sä pystyt kirimään kiinni aivan varmasti jos vain haluat! ;) tsemppiä! :D

  3. Tuo on niin parasta tuo fiilis, että kun jaksat rutistaa ne vimiset toistot, vaikka oot siellä hämärän rajamailla, vain samanhenkinen voi ymärtää! :D Täälläkkin hypetetään illalla omasa blogissa etureisiä! :D TSEMPPIÄ!! <3

  4. Hei Sara!Voisitko tehdä postauksen väli- ja iltapaloista, mitä yleensä syöt? Ja reseptien kera, kiitos ;) Omat raejuusto-rahka-kananmuna-reseptit alkaa olemaan aika loppuun kulutetut!Blogiasi on kiva lukea, paljon tsemiä treeneihin ;)

    • Hei joo, tää ois kiva! Ihana sinä! Varsinkin tossa ekassa kuvassa näytät tosi hyvältä. Ei niin usein nää tollasia farkut jalassa kuvia ja näytät kyllä niin hyvältä nekin päällä! Ei tursua maha tai jenkkikset ;)

  5. Moi Sara! KM-FMinna täällä :)Oon seuraillu sun blogia aina aika ajoin ja upeeta tulosta kyllä teet koko ajan :) Toivotan kovasti tsemppiä myös jatkoon, ihana kattoa miten motivoituneelta ja onnelliselta vaikutat!Mulle tuli tänään oman salitreenin (joka siis on ihan basicbasic-saleiluu, you know) aikana mieleen, et vaik liikun ite ihan vaan perustasolla ja sen kummempia sillä tavoittelematta ku omaa hyvinvointia, ni tämmönen juttu tuli mieleen: Nuorempana ku kävin jonkin verran tanssitunneilla ym, ni meitä aina ”varoteltiin” tekemästä salilla liian kovilla painoilla, ettei tulis jotenki ”liian bodariks”. Must tuntuu et alitajusesti noudatin sitä ohjetta tosi pitkään (ihan turhaan!!) ja tein tosi pienillä painoilla ja paljon toistoja. Nyt oon alkanu vaan kokeilla isommil painoilla ja heti tuntuu paljonpaljon tehokkaammalta ja tuntuu et lihakset kiittää :) Ja tää on sun ansiota, koska ku oon seurannu sun blogia, ni oon tajunnu et ei ne lihakset sentään tyhjästä pumppaannu vaan niiden eteen on tehtävä kovaa työtä niinku sä teet joka päivä, ja lopputulos on silti noinkin pitkälle vietynä hyvän näkönen ku mitä sä vedät! Upeeta! Eli mä voin huoletta tehä jatkossa salilla kovemmilla painoilla ne mun pikku-perustreenit :D Kiitos tästä oivalluksesta kuuluu sulle :) Ilman sua vetelisin vieläki olemattomil vastuksilla tuolla, ihan turhaan! Joten tällastaki sun blogi voi tehdä, ihan tavallisillekin trenaajille! Keep up the good work & spirit!Kaikkea hyvää ja halit!Minna

    • Heiii <3 ihana minna <3 kiva kun kirjoitit! ja juu, totta on että ei ne lihakset tuu helpolla. kamalasti duunia pitää niiden eteen tehdä. monet naiset tulee salille, ja sanoo "mä en sit haluu liian isoja lihaksia" ja ei pelkoo :) ne ei ilmesty tosta noin vaan :) ihana kun jaksat myös treenata! toivottavasti nähtäis taas pian <3 oot ihana <3pus

  6. Heippa Sara, se on just noin miten kirjoitit. Tsemiä ja rentoa menoa ja fiilistä. Hienoa tulosta teet. :) Kiva seurata sua ja Annaa. Mussukat <3 A-appe

  7. Olen pitkään lukenut blogiasi kommentoimatta. Nyt täytyy sanoa: olet aivan äärettömän vahva, rohkea, energinen ja kaunis nainen. Teet huipputyötä! :) Perässä tullaan…

  8. Olet sie upea mimmi :) Saan aina niin hyvän motivaatioruiskeen, kun luen blogiasi. Saako kysyä paljonko sait puskettua hämärän rajamailla ;)

    • moikka! kiva kuulla :) jos kuulen että motivoin jotakin toista, niin tulee heti ihan voittaja olo! niin hienoo! ja hackissa meni 5 sarjaa, 40-60kg, 15-25 toistoo. vika sarja meni 15x60kg, eli ens kerralla sit taas lisää painoi ;)

  9. Hei, ihana bloigi. Mitä kaikki se porkkanakakku sisältää? näyttä hyvältä :-) Onko sinulla jossain laitettu ruokapäiväkirja ylös? kivoja tervelisiä vinkkejä tarvitaan :-)-29 kg mennyt…12 kg jäljelläyt, katarinahttp://dieettidiili.blogspot.fi/

Vastaa käyttäjälle Kirsi Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta