Hiki-kateus

Eiliseltä aamulenkiltä
 
 
Multa on toivottu kovasti ruoka postauksia kuvineen, mutta ikäväkseni joudun teille todeta, että  mä oon tosi huono muistamaan ottaa kuvia mun ruoista. Aina kun on ruokahetki, niin oon jo niin nälkäinen, että kamera unohtuu ja ruoka on hetkessä syöty lautaselta. Kun maha on täys, niin välähtää ”äh, siitä safkasta ois voinu nappaa kuvan” Syön tällä hetkellä 5 kertaa päivässä. Aamupala, lounas, päivällinen, välipala, iltapala. Tänään tsemppasin ja tässä muutama ruokakuva.
 
Aamupuuro kotona
Lounas töissä
 
 
——————–
 
 
Päivällisen söin töissä just ennen kotiin lähtöä kiireellä, ja kuvat jäi ottamatta..
——————–



Proteiinivanukas, mustikoita, soijalesitiinirae -välipala kotona



Ohjeen matkin Annan blogista,
sekoitus kuullosti niin mielenkiintoiselta, että oli pakko testata,
ja menihän tuo, vaikkakin aika makiata ;)
 
 
——————–
 
Iltapala odottaa tekijäänsä, tiedossa rahka-pähkinä-marja smoothie
 
——————–
 
 
 
Normaalisti (aika ennen tissileikkausta) syön lähemmäs 3000 kaloria päivässä, ja ennen leikkausta kamppailin pitkään ajatuksen kanssa: ”kuinka paljon voin sitten syödä, kun en saa harrastaa liikuntaa?” Mietin asiaa oikeesti jopa vähän huolestuneena, sillä mun on ollut joskus vähän vaikee totutella tähän oikeeseen ruokamäärään. Mielessä pyöri ajatukset, että mitä jos syön ”liikaa”, siihen nähden että en liiku yhtään? Tai mitä jos syön liian vähän? Joo tiedän, ehkä ihan turhaa hössötystä..mutta kuitenkin:
Päätin siis suosiolla kysyä viisaammalta, Annalta, ja päädyttiin siihen yhteisymmärrykseen, että mä voisin laskea ruokamääriä vähäsen asteittain, nyt leikkauksen jälkeisien viikkojen aikana, ja nostaa asteittain ne takas, kun pääsen taas täysillä treenin makuun.
 
 

 

Kuvat eilisiltä lounastreffeiltä itiksestä
 
 
 
Aamupalasta mä en tingi, mutta lounaalta ja päivälliseltä oon vähän nipistänyt hiilareita. Ehkä turhaa, mutta musta tuntuu että mun on hyvä syödä snadisti vähemmän nyt ku en treenaa, kuin silloin kun kulutan päivässä ympäripyöreesti 1000 kalorii. Pärjään nyt siis ihan hyvion vähemmällä :)
Leikkauksen jälkeiset 10 päivää tuli oltua täysin urheilukiellossa. Täyslepo ei oo yhtään mun juttu. No nyt oon tällä viikolla käynyt kevyillä aamuaerobisilla, eilen lenkillä ja tänään salilla ja eilen kävin extrana vielä päivällä ennen töiden alkua polkemassa reilu puolituntia pyörää. Tästä tää taas lähtee :)
 
 
 
 

Puolisen tuntia pyöräilyä, hyvä fiilis, vaikka niinkin kevyt treeni takana!
 
 
Odotan kovasti että saan taas treenata. Kyllä on iskenyt välillä kovakin ”hiki-kateus” kun on päässyt seuraamaan toisten treenejä. On siistiä nähdä miten toiset nauttii siitä kun pääsee treenaamaan. Osaan täysin eläytyä siihen mukaan, vaikka vaan vierestä seuraamalla :) Sarakin haluaa päästä  hikoilemaan ja puhkumaan pakkotoistoja! Pian pian pian! Mua taitaakin odottaa kovat ajat kunhan tästä paranen ;) Toivottavasti!
Saan siis n. viikon päästä aloittaa kevyesti treenaamalla jalkoja, toki arvioin ennen että onko kunto ja fiilis hyvä treenin aloittamiseen. Sitten onkin hyvä aika panostaa tohon reisi/pakara alueeseen, kun yläkroppaa ja varsinkin rintaa saa alkaa treenata vasta vähän myöhemmin. Posekuvioita oon kans hionu, harjoitellu, suunnitellu ja kuvannu nyt lähipäivinä.
 
 
 
 
Huomenna onkin tiedossa kiva päivä. Mari-Liisa tulee helsinkiin treenaamaan Katariinan kanssa, ja sovittiin treffit iltapäiväksi mun töiden jälkeen. Siitäpä lisää sitten kun seuraavan kerran taas tulen bloggaamaan ;)
 
 
 
Nyt kauniita unia, ja oman kullan kuvia ;)
 
O-Ouuu… Näin se Sara poseeraa myös kotona ;) Öitä!
 
 
 
 
Sara
sara

27 vastausta artikkeliin “Hiki-kateus”

  1. Miten 3000 kcal jaotellaan päivään? Syötkö silloin useammin pieniä vai onko jotku annokset selvästi isompia, vai….? Itellä on kans tuo ajatus et ”syönkö liikaa/liian vähän jos nyt teen/en tee tätä..”Vaihteleeko sun syömiset lepopäivän ja kunnon rääkkitreenipäivän välillä miten paljon?Eksyin sun blogin Annan blogista ja selailin läpi. :) Mielenkiinnolla odotan vuotta 2014 ja sun kisakuntoa.

    • moikka. en normaalisti laske kaloreita, mutta kerran uteliaisuuttani laskin ja ne tais olla 2850 paikkeilla, eli lähemmäs 3000 :) syön normaalisti siis 6-7 kertaa päivässä. Ja aamupala on hiilaripiikki, samoin lounas ja treenin jälkeinen ateria. kyllä ne kalorit helposti kasaantuu, kun laskee jokaisen suupalan, palkakrin ja välipalat :) kovana jalkatreenipäivänä saatan tankata normaalia enemmän hiilareita treenin jälkeen. kiva kun jäät seuraamaan blogiani :)

  2. Laitettiinko sulle lihaksen alle vai päälle?Ja minkäkokoiset?Mulla on laitettu alle 2,5 kk sitten ja luulenpa etten enää koskaan pysty vetää leukoja tai tekee penkkiä enää.. (ennen max 8 leukaa ja penkki 50kg)

    • lihaksen päälle, ja juurikin tuosta syystä, että tarkoitus on treenata tulevaisuudessa kovaa, joten lihaksen alle laitto ei tullut kysymykseen.. muuten en voisi esdim penkata..pelkona, että implantti liikkuu ajan saatossa kainaloon päin..

  3. Hei mistä noi tokavikan kuvan kledjut on? Ihana paita ja niiiiiin siistit pöksyt! Täytyypä vielä kommentoida tota tissiasiaa että noi sopii sulle kuin nenä päähän. Just sopivan kokoiset!

  4. muakin kiinnostais tuo miten usein syöt jos non 3000 kaloria päivässä. Ite syön vaan 2300 päivässä ja sekin jo tuntuu kauhean isolle määrälle :) Ja ps. Tissikateus iski taas :D

    • vastasin ylös ;) hyvällä ruokahalulla ja kovilla treeneillä on osuutta asiaan :) helposti menee tänäpäivänä tuo määrä… tai siis normaalisti.. ei niinkään nyt kun parantelen tissejä ;) nyt mennään tossa sun kalorimäärissä ;)

  5. Ihan pakko kysyä, että missä sä pidät tota puhelinta salitreenin aikana? :D Tää on niin hölmöö, mutta mulle niin ongelma, heh! Salivaatteissa harvemmin mitään taskuja joihin vois laittaa… :/ Ja kuitenkin musiikki on mulle ainakin tosi tärkeetä treenatessa.

    • Sellasii hyvii käsivarren ympärille sidottavii koteloita löytyy esim Stadiumista maksaa joku 10-15e mihin laitetaa siis puhelin/mp3 soitin sisää:) pysyy hyvin paikallaa ja siin on sellane läpinäkyvä muovi et voi vaihtaa vaik biisii tms siit läpi

    • Moi :) sarjan aikana yleensä urheilutopin olkaimen välissä, tossa rinnalla :) riippuu tietty liikkeestä :) esim maattavassa takareisi laitteessa ei pysy :) hikoileehan se siellä mukavasti, mutta sarjojen välillä otan pois ku vaihtelen biisejä ym, ni tulee kuivattua ;) kikakika xD Joo mä oon miettiny tota kotelon hankintaa, mutta en ikinä muista!!! Seuraavalla kerralla pakko muistaa ku oon kaupungilla :)

  6. Oon elänyt hetken blogi pimennossa ja mikä ihana yllätys mulle olikaan kun kaveri yks päivä tokasi että ” se Sara kävi kans ottamas tissit” :D Ja siksi sanon kans, koska mulla on leikkaus 3vkon päästä :) Näytää tosi hyvältä! Mä oon nyt kans pähkäillyt syömisien kanssa ja päättänyt vetää nää kolme viikkoa reiluilla miinus kaloreilla ja sitten leikkauksen jälkeen vähän lisätä mutta kuitenkin alle peruskulutuksen. Katsotaan toimiiko systeemi ollenkaan. Mä panikoin niin painon nousemista koko ajan kisadieetin lähentyessä :/

    • heiii :) mihis oot menossa laittamaan tissit? tsemppii kovasti, se on oikeesti aika pala kakkua, ja sä selviit siitä hienosti! :)

  7. Juu ehkä on ihan fiksua vähentää kaloreita ja noita hiilareitakin. Mihin niitä tarttee kun ei juuri liiku :) Ainoo et ehkä lisäisin sit samalla vähän rasvaa… En tiiä miten sellanen sopii fit-tytölle :D Mut ei kai sitä pakko oo lisätä jos tuntuu että pärjää vähemmälläkin :) Kyllä sen olostaan ja päästään tuntee, onko ruoan ravintosisältö kohdillaan!Oot kyl tosi nätti! :)

    • Hei kiitos! Juu puhtaasti syön ja ravintosisältö on kohdillaan, näillä mennään ja toistaiseksi on ainankin ollut tosi hyvä fiilis ja energiat riittänyt :)

  8. Muistan sun kirjoittaneen notkoselästä (koska itselläni on samaa vaivaa ja muutenkin vartalon mittasuhteet aikalailla samassa kuin sinulla vuosi sitten). Miten tissit vaikuttaa selän asentoon?

    • Heip. En tiedä, sen näkee käytännössä sitten. Kovasti oon yrittänyt tsemppaa ja parannella selän asentoa. Katsotaan mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan ;)

    • Kiitti :) Varmaan aikaista vielä sanoa :) Mulla on auttanut Pilates, mutta kun selkä on ollut 30 vuotta notkolla, ei se hetkessä oikene :(

  9. Minkä verran pyrit juomaan vettä päivän aikana?? :) Tai noudatatko mitään tiettyä kaavaa, että 2-3l päivässä tms.? Miten lasket tuon päivän kalorimäärän? Vaihteletko määrää jos on esim. välipäivä niin syötkö enemmän/vähemmän?? Itsellä nyt ollut se vähän epäselvää kun käy enemmän salilla ja aerobisissa. :) Sulla on kyllä huippukiva blogi! :)

    • Moi. kiva kun tykkäät blogista. Lepo päivin syön 6 kertaa ja treeni päivinä 7, tai lasken palkkarin ja banaanin yhdeksi ateriaksi, jonka nautin heti treenin jälkeen. veden juominen on hankalaa, mutta pyrin sitä kuitenkin juomaan. ainankin 3 litraa olisi juotava, mutta myönnän että veden juonnit itselläni helposti jää kahteen litraan. kalorilaskurissa (http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto) pystyy hyvin laskemaan päivän kalorit ja kulutuksen, laita sinne vaan kaikki ruoat ja juomat mitä päivn aikana laitat suuhusi :) tsemppiä jatkoon!

    • Lisään nyt itsekkin sitten yhden ”ruokailukerran” treenipäiviin. Näin saa silloin helpoiten just vaikka ton palkkarin kanssa päivän kalorit täyteen! Mulla myös päivän aikana tulee juotua tuo 2l ja salilla menee yleensä 0,5l. Kiitos tsemppauksesta ja ennen kaikkea vinkeistä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta