Sinun elämäntaparemontti alkaa, oletko mukana?

Hyvää huomenta!

Kuten jo eilen kirjoitin, niin mun sähköposti on täyttynyt ihanista viesteistä. Ja pahoittelut että en ihan heti kaikille ehdi vastata. Mutta vastaan kaikille kyllä! Maltti on valttia ;)

Josta tulikin tämän aamun postaus idea mieleen.

Monet kysyivät viesteissä jotka minulle osoitti, että kuinka olen aloittanut koko elämäntapa muutoksen? Mitä tein ihan ensin? Mistä lähdin liikkeelle?
Se kaiken aloittaminen onkin rehellisesti sanottuna se vaiken ja haastavin homma. Päättää että haluanko tätä nyt just niiin paljon, vai jätänkö myöhemmälle.
EI! Ei myöhemmälle! Se päätös on tehtävä nyt! Mikä järki lykätä jotain myöhemmälle, jonka voi tehdä jo tänään!?

                           

On ymmärrettävä että kaikkea ei voi saada nyt ja heti! Pitää käynnistellä se uuden elämäntavan muudi pikkuhiljaa.
Aloittaa vaikka syömisistä.

-Päätä että lopetat kaiken turhan herkun ja liiallisen huonon rasvan syömisen.

-Huonoja hiilareita ois myös hyvä välttää, kuten vaaleaaleipää, pullaa, pastaa ym..

-Älä käytä voita tai margariinia ruoanlaitossa, vaan vaihda se oliiviöljyyn tai kookosöljyyn.

-Vaihda suola ruususuolaan.

-Juo päivittäin paljon vettä. Kanna vesipulloa vaikka jokapaikassa mukana.

-Lopeta myös energiapitoisten virvoitusjuomien juominen!

-Syö säännöllisesti! 2-3h välein, n.6kertaa päivässä.

-Punnitse ja mittaa itsesi, jotta voit vertailla jatkossa tuloksia. Hyvien tuloksien saaminen antaa lisämotivaatiota!

-Aseta välitavoitteita. Esim vuoden loppuun mennessä -2kg, tai vaikka säännöllinen lenkkeily 3kertaa viikossa koko loppuvuonna jne..

-Jos sinulla on vain pitkän ajan tavoite, voi käydä niin että lopetat koko projektin, jos et näe edistystä. Mittaaminen ja punnitus auttaa pysymään ”ruodussa”.

-Sitten kun olet saanut kunnon draivin päälle, alat liikkumaan kokoajan entistä enemmän. Ja mitä enemmän liikut, sitä enemmän saat syödä :) Kuluta enemmän kuin syöt!

On paljon asioita joita voisi ottaa huomioon painonpudotuksen tai uuden elämäntaparemontin alussa, mutta näillä tosiasioilla pääset varmasti jo hyvin alkuun.

Yksi fakta on vielä se, että jos sulla on joku, jolle olet ns. tilivelvollinen suorituksistasi, niin se jos joku antaa lisä motivaatiota!

Olen itse päässyt jo näin pitkälle. Elämäntapojen muutos tosissn toimii! Koen että mulla olisi paljon annettavaa muille jotka kamppailee mammakilojen tai muuten elämän ilokilojen kanssa. Tulen hyvälle tuulelle kun saan auttaa muita! Olen siis varmasti oikealla alalla.

Siksi ajattelin, että jos on halukkaita, voisin alkaa onlinevalmennukseen ja tsempata jokaista henkilökohtaisesti sitä kautta eteenpäin. Kerrotte minulle tämänhetkisen tilanteenne ja tavoitteet. Jutellaan netissä sovitusti esim 1-2kk välein tuloksista ja laitatte oman mielen mukaan minulle kuvia ja mittoja ym.

Laittakaa kaikki halukkaat mulle s-postia [email protected]
niin sovitaan lisää tarkemmin henkilökohtaisesti.

Ja arvatkaapas mitä!

Mä lähden nyt treffaamaan upeaa Monnaa, (oon niin kateellinen Monnan tanssijan-reisille, että katsotaan tuleeko treffeistä mitään) :) :) :)
Heh.. joo eli Monna tekee minulle inbody mittauksen.. Vähän jännittää. Kesäkuussa taisin käydä siellä viimeks.. Iiik…

Ps. Käykää tykkäilee GoSaraGo -facebook sivusta, ni saatte uusimmat postaukset aina teidän omalle facebook sivulle!

Palaillaan!

Sara

sara

21 vastausta artikkeliin “Sinun elämäntaparemontti alkaa, oletko mukana?”

    • Heippa! joo ihan totta, että se motivoi! itsekkin sain tänään ihan mukavia tuloksia, joten tästä on hyvä jatkaa! :)

  1. Juuri tuollaisia ohjeita ihmisille pitäisi antaa. Ja korostaa sitä elämäntaparemonttia. Pienet muutokset ja realistiset tavoitteet toimivat, kaikkea ei vaan voi saada heti. :)

  2. Haluaisin Sara kuulla sulta mielipiteitä liittyen Inbodyyn ja sen tuloksen luotettavuuteen :) Ja tietty vähän testituloksia ;)

  3. Mulle ainakin auttoi se, että tuli se into, motivaatio – että nyt mennään vaikka läpi harmaan kiven. Njoo, onhan se toki aina ollut, mutta jossain meni väärin. Näin taakse päin katsellen väärä liikuntamuoto, liikuin kyllä paljon mutta se hoikan läskin rasva ei vaan hävinnyt. Ruoka oli suht hyvällä mallilla, toki pientä viilausta on tullut. Inspiraation sain vastaavasta Iltiksen jutusta ja sitten viimeinen ”niitti” oli Saran blogin löytyminen samaan aikaan ja päätin, että kyllä minäkin ;) Melkein siltä istumalta katselin netistä personal trainereita ja laitoin postia moneen paikkaan. Sen verran oli jonoa paikkaan X että aloitusta sain tuskissani odottaa 1,5 kuukautta kun olisin tuolloin voinut mielelläni aloittaa vaikka HETI :)Mulle ensiarvoisen tärkeää ja helpottavaa on ollut se tuki, eli kun on ongelma niin yhteys personal traineriin. Enkä ikinä alussa olisi tiennyt yksin miten tehdä liikkeet puhtaasti ja oikein! En olisi tässä ja näin hyvissä tuloksissa ilman personal traineria. Ja kaiken huipuksi tämä voimaharjottelu on niin vienyt mennessään ettei tosikaan, hauskempaa kuin mikään ikinä =D

    • moikka. Toi on ihan totta! mulla sama juttu. jos jokin asia vaivaa tai mietityttää, niin otan heti yhteyttä valmentajaani :) sieltä saa tsemppiä ja tukea aina! :)tsemppiä sulle jatkoon! valmentaja on hyvä valinta ja sijoitus! ;)

  4. Heippa.Löysin blogiisi Erican blogin kautta. Myös sinun blogisi kuuluu motivointiblogeihini ja innostavat suuresti omaa raskauskilot mäelle-projektia :)Joko online-paikkasi ovat täynnä?-Krista :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta