Kärsivällisyys on valttia

Moikka.
On taas vierähtänyt tovi siitä kun viimeks päivittelin. Ja kuten edellisessä ”postauksessa” päivittelin, ni täällä suunnalla on ollut aivan mega kova syysväsy ja masennus. 
Nyt on kaikki lapsoset jo hoidossa, ja oon kohta lähdössä tekee jalkatreenin salille. Tänään on ollut tämän viikon ensimmäinen aamu, kun herääminen ei tehnyt niiin tiukkaa. Kaikkina muina aamuina oon joutunu oikeesti tekee paljon töitä, että oon saanut itseni ylös sängystä. Nyt on siis ehdottomasti parempi myös päivittää blogia, ennen kuin se hullu väsymys iskee taas.
Alkanut ärsyttää toi jokapäiväinen sade ja pimeys. Lenkille lähteminen ei ookkaan ihan niin super siistii, ku taivaalta sataa vettä :/ Odotan talvea ja lunta, niin tulis vähän valoa.
Vaikka on ollut huonot ilmat, ni aamulenkit oon silti vetäny ja salilla käynyt säännöllisesti. 
Oon myös nukkunut aika pitkiä päiväunia, sillä sillon pitää levätä kun väsyttää. Fitnessin pyhä kolminaisuus: ruoka, treeni ja lepo.
Vaikka treenikausi onkin tulevaisuuden dieettiin verrattuna huomattavasti vapaampi ja helpompi, on kuitenkin viisasta tehdä pohjatyö kunnolla. Muistaa vaan syödä oikein, ja treenata täysillä. Monipuolinen ja vaihteleva treeni pitää mielenkiinnon yllä ja lihakset saa uutta ärsykettä kehittyäkseen.
Motivaatio treenaamiseen ja lajiin pysyy kovana, kun luo välitavoitteita, jolloin itse unelman tavoittelu ei tuntuis niin kaukaiselta. Kaksi välitavoitetta ennen tulevaisuuden body fitness kisoja minulla on jo ollut, ensimmäisenä oli meidän häät, ja toisena  muutaman viikon takainen fitness leiri. Tällähetkellä välitavoitteita ei ole luotu, mutta kerron niistä heti kun sellaisen asetan. Nyt vaan täyttä häkää ja kovaa treeniä tämä tuleva vuosi, ja katsotaan miltä kondis näyttää marraskuussa 2013.
Rupesin 3 viikoa sitten treenaamaan mun uudella treeniohjelmalla, sekä syömään enemmän kuin ennen. Paino on silti hienosti pysynyt paikoillaan, viimeviikonlopun karkki- ja tortilla övereitä lukuunottamatta, jolloin seuraavana aamuna paino oli +3kg :) Kertyi paljon nesteitä, jotka lähti heti kun pääs taas treenaamaan :)

Salin ja lenkkeilyn ohessa olen treenannut paljon myös poseeraamista ja kävelyä korkkareissa. Hyvähän se on aloittaa ajoissa, varsinkin kun välillä tuntuu että en osaa ees lenkkareissa kävellä. 
Anatomiset pose asennotkin on vielä vähän hukassa, ja niiden treenaaminen on aika rankkaa. Mutta hiljaa hyvä tulee ja kärsivällisyys on valttia!

Mutta nyt mä lähden treenaamaan, että en myöhästy! Palataan taas, ja kiva kun on tullut taas niin monta uutta lukijaa! <3 Kivaa ja toivonmukaan pirteää keskiviikkoa kaikille! :)
Sara

sara

17 vastausta artikkeliin “Kärsivällisyys on valttia”

  1. Kyllä on itselläkin aamuheräilyt tiukassa, kun on niin pimeetä ja synkkää. On selvästi alkanut tuntua että pitäisikö pidentää yöunta hieman eli mennä aikaisemmin nukkumaan.. En harrasta aamuliikuntaa ihan joka päivä. Yleensä pari kertaa viikossa, mutta nyt tällä viikolla pitää koittaa nousta aikaisin treenaamaan ihan joka päivä, koska taas illalla on niin paljon ohjelmaa ettei ehdi. Sunnuntaina saa toivottavasti pötkötellä rauhassa. =)

    • Moi. Joo sama täällä. vaikka meen oikeesti mielestäni aikasin jo nyt nukkuu, siinä klo 22 aikaan, ni silti mietin et pitäiskö välil kömpii sänkyyn jo klo 21. ja viikonloput pyhitetään levolle! :D

  2. Saisiko toivoa postausaihetta? :) nimittäin juttua herkkupäivästä! Tuli aihe mieleen, kun kirjoitit ”karkki- ja tortillaövereistä” ja itse tässä pimenevässä syksyssä taistelen syödäkö vai eikö syödä herkkuja.. tai lähinnä, että kuinka usein voisi kunnon herkkupäivän pitää jos kuitenkin satunnaisesti herkkupäivien lisäksi poikkeaa ruokavaliosta, syö esim kakkupalan juhlissa (mikä ei ole mikään varsinainen herkkupäivä) :)

    • Moikka :) toki saa toivoa! ja kirjoittelen mielelläni toivepostauksia. katsotaan jos lähipäivinä tekisin semmosen, ens tankkauspäivästä vaikka ;) kiitti ideasta :)

  3. Hienosti sinun selkä levenee! Sulla on kyllä oikeesti niin hyvät mittasuhteet body fittnessiin. Kokeile Valkee kirkasvalokuulokkeita, ainakin mulla ne auttaa väsymykseen ja heräämiseen aamuisin. Solariumistakin on hyötyä.

    • Heip. kyllä se näyttää vähän levenneen, mutta kamalan vaikee saada sitä levitettyy :( en osaa yhtään noita anatomisia asentoja, ja ärsyttää :) siks treenaan niitä säännöllisesti, ja onneks valmentaja auttaa :) onko niistä kirkasvalokuulokkeista oikeesti hyötyy? :)

  4. Uskomaton vaikutus kyllä tuolla pimeydellä on ollut jaksamiseen itselläkin. Treenit on vedetty sisulla ja niistä saa aina hyvän fiiliksen, mutta hiilarihimojen kanssa saa taistella jatkuvasti.. :)

    • moi. joo ihan totta! kyllä toi pimeys on tyhymää :( mutta kovasti tsemppiä myös sulle sinne, kyllä me yks syksy päihitetään mennen tullen ja jaksetaan puskea kohti talvea :)

  5. Moikka! Olen seurannut blogiasi säännöllisesti nyt kuukauden ajan ja mukava on ollut lukea, kiitos siitä. Ja ihanaa, että joku oikeasti ottaa esille tämän syksyn ja pimeiyden aiheuttaman masennuksen! Itsellänikin on selvästi alkanut väsy painaa paljon enemmän ja aamulla herääminen (saatika treenaaminen) tuntuu välillä ylivoimaiselta. Onneksi meitä on monia, on helpompi itsekin pitää tsemppiä yllä kun lukee toisen tsempistä. :) Voimia ja jaksamista syksyyn ja ennen kaikkea treeniin!! :)

    • Hei! Kiva kun olet viihtynyt blogissani. kyllä se vaan on totta että tuo ilma vaikuttaa mieleen. tsempataan toisiamme, niin kyllä tää tästä! tänään oli jo huomattavasti helpompi hertät. oon noussut tänään omatoimisesti jo seitsemältä :) hihi. tsemppii sulle :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta