Lepopäivä ja sananen uudesta ohjelmasta

Tänään on ollut lepopäivä treeneistä, ja on ollut kyllä hankalaa, kun kokoajan ois tehnyt mieli mennä salille tai lenkille. Mutta en oo siis tänään oikeesti tehnyt yhtään mitään :) ja se on hyvä. Kroppa tarttee oman aikansa palautuakseen edellisistä koitoksista, että se jaksaa taas tulevaa.

Aamukahvi töissä:
vaniljan makuista heraproteiinia
+
kahvia
Ja eikun sekaisin! :)

Mä siis tapasin valmentajani viikko sitten perjantaina, ja suunniteltiin uusiksi mun ruokavalio ja treeniohjelma. Sain itse tehdä ruokavalion, ja lähetin sen sit vaan hyväksyttäväksi. Ja ylläri, valmentaja lisäsi vähän hiilareita, muuten kaikki oli ok :) Enkö mä ikinä opi?! :D

Vaatii taas totuttelua syödä pikkasen enemmän hiilareita..
miten ne jääkin aina viimeiseksi lautaselle :)
 

Treeniohjelmaa noudatan tästä lähtien rytmillä:

1.etureidet ja pohkeet

2.olkapäät, kädet ja vatsat

3.lepo

4.selkä, takareidet ja pakarat

5.rinta, olkapäät ja vatsat

6.aerobinen

7.lepo

Plus satunnaiset kevyet aerobiset pitkin viikkoa.
Joka kolmas viikko mulla on palauttava treeniviikko, jolloin teen vähän pidempiä sarjoja ja jätän kovat aerobiset pois kokonaan. Alan myös käymään säännöllisesti hierojalla, joka kolmas viikko.

Tarkoitus on nyt siis syödä ja treenata fiksusti, ja lisätä treeneissä vastuksia omien kykyjen mukaan, kunhan tekniikka pysyy puhtaana. Ei ole tarkoitus voimailla, vaan pitää muistaa, että lihas kasvaa parhaiten, kun kuormitus osuu juuri harjoiteltavaan lihakseen.

Huomenna olis vuorossa tuo selkä, takareidet ja pakarat, mutta kun lauantaina siellä treenileirillä käydään läpi just noi reidet ja pakarat + olkapäät, niin teen siis huomenna vaan selän. Jalat säästän siis viikonlopulle :)

Nyt meen viel pikasesti suihkuun ja sit nauttimaan mun iltapala, yöprotskupirtelö <3
Kauniita unia kaikille!
<3
Sara
sara

9 vastausta artikkeliin “Lepopäivä ja sananen uudesta ohjelmasta”

  1. Hei, olis muuten kiva tietää mitä palkkaria ja lisäravinteita käytät. Teetkö omia miksauksia vai valmispalkkaria? :) En ainakaan muista, että ne ois mitenkään suuresti tullu esille, eikä tunnisteissakaan oo lisäravinteita. :)

    • heip taas :D joo teen täs jokupäivä jonkun ruoka postauksen, jossa kerron sit vähän tarkemmin kaikkee mitä päivän aikana suuhuni laitan, mm noi palautusjuomat ;)

  2. Toi 5 treenipäivää ja 2 lepoa viikossa on kyllä mun mielestä aika ideaali meille ”sunnuntaitreenaajille”, kun on kuitenkin perhe ja työt hoidettavana eikä urheilla huipulla eikä ammattimaisesti. Kehitin joskus moton että viisi kovaa treeniä viisi kertaa viikossa viiden vuoden ajan tekee kovakuntoisen ihmisen ja uskon siihen kyllä edelleen :)Tsemppiä tavoitteiden jahtaamiseen!

    • kiitos tsempistä! :) itsekkin olen omaksunut tuon treenirytmin vallan mainioksi ja tulosta tuovaksi, näin perheelliselle ”kiireelliselle” ihmiselle :D ihan totta siis :D aika hyvä motto ;)

  3. Moikka,Onko mitään hyviä liikkeitä kotona, jolla saisi lihakset kasvamaan? Erityisesti tahtoisin näyttävät kädet ja takareidet+peppu. Millaisia toistomääriä? Käytössä kahdenkilon painot :/

    • Moikka. lihaksien kasvuun tarvitsee paljon muutakin kuin 2kg kässärit. paljon aktiivista kuntosalitreeniä ja oikea ruokavalio. eli salille vaan mars mars :D

  4. Jaksotus näyttää hyvältä, ja ne niin tärkeät lepopäivät! Itse kesällä kaikessa innossa lopulta unohdin sen että lihas- ja kunto kasvaa levossa! Nyt kolmatta viikkoa levossa, toisaalta väsyneelle kropalle tämäkin tekee hyvää. Tsemppiä syksyyn/talveen :) onneksi näistä urheilu blogeista saa virtaa, että jaksaa odottaa maltilla palutumista :)

  5. Jaksotus näyttää hyvältä, ja ne niin tärkeät lepopäivät! Itse kesällä kaikessa innossa lopulta unohdin sen että lihas- ja kunto kasvaa levossa! Nyt kolmatta viikkoa levossa, toisaalta väsyneelle kropalle tämäkin tekee hyvää. Tsemppiä syksyyn/talveen :) onneksi näistä urheilu blogeista saa virtaa, että jaksaa odottaa maltilla palutumista :)

    • Moikka! Juu itse olen myös tykännyt tuosta jaksotuksesta. Toimii! Hyvä että osaa levätä silloin kun on levon tarve. Tsemppiä myös sun talveen! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta