Torstai aamun mietteitä

Heippa kaikki!
Olin jo kirjoittanut pitkän stoorin mun viime lauantaista, jolloin mulla oli polttarit <3 Mutta julkaisen sen postauksen vasta kun saan kaikkia kivoja kuvia päivästä :) Tälläkertaa se en meinaa ollu minä joka räpsi kuvia ;)


Joten muihin aiheisiin. Jonkin verran nousi puheenaiheeksi toi mun edellinen postaus, jossa innoissani kerroin mun rasvaprosentin pienentyneen ja rasvamassan tippuneen ja mieluisimpana uutisena se, että olin saanut lihasmassaa, vaikkakin vähän. Lukijat kummasteli sitä miten mun rasvaprosentti voi olla niin suuri. Täytyy myös ottaa huomioon se kuinka paljon on lihasta. En halua enkä aijo mitenkään puolustella itseäni. Oon rasvainen ja tiedän sen.
Oon tyytyväinen siihen että en oo polttanut mun lihaksia tässä treenatessa, vaan saanut lisää massaa, joka on mun tarkoituskin.
Eli oon oppinut ilmeisesti myös syömään hyvin! :) Jee! 64,5kg:sta mulla on lihasmassaa 25,5kg ja 18kg rasvamassaa, loput nesteitä. Reilu vuosi sitten olin melkein 80kiloinen, ja todella harmittaa että en jo silloin käynyt mittauksessa. Mikähän mun rasvaprosentti silloin olisi ollut? :)Rasvaa tulee jos on plussa kaloreilla, se on ihan selvä. Ja se miten itse jaksaa tän ”läskinä” olemisen, on aika vaikea juttu, ku lihasta ei ihan helpolla ala ilmaantumaan. Tarkoitukseni ei oo kuitenkaan bulkata, vaan saada lihasmassaa ja pysyä mahdollisesti näissä samoissa painolukemissa, eli rasvan tilalle lihasta kiitos :) Asiantuntijan mukaan naisen ihanne rasvaprosentti on kuulemma 23% ja normaali on 28-30%. Näistäkin löytyy toki eri mielipiteitä, netistä varsinkin. Kuulun siis normaaleihin, mikäli koko mittaukseen voi täysin uskoa. En ole dieetillä, enkä yritäkkään saada rasvoja täysin alas minimiin, vaan yritän kasvattaa lihasmassaa, jolloin väistämättä edessä on myös se rasva. Olen tyytyväinen tohon tänhetkiseen tulokseen, koska se on 5kk aikana muuttunut noinkin huomattavasti. 
Kuvat saattaa myös vääristää, vaikka aina laitan mielestäni sellaisia kuvia missä näytän eniten itseltäni. Miksi laittaa edes kuvia joissa näyttää todellisuutta pienemmältä ja hoikemmalta. Oon itse tehnyt sen päätöksen, että laitan kuvia ja mittaustuloksia nettiin, ja oon valmis ottamaan vastaan arvosteluja niistä :) 
Oon myös joutunut useaan otteeseen repimään hiuksia päästäni noiden mun pakaroiden ja reisien takia, joille ei mielestäni tapahdu yhtään mitään. Ne on yhtä rasvaa vaan, vaikka vähän oon huomannut niiden muokkautuvan, kun lihasta alkaa pilkottaa sieltä RASVAn alta :) Ja mittauksen mukaan myös mun rasvaisin osa-alue :) No se pitää paikkaansa :) Toivottavasti ei menny nit ihan liian sekavaks tekstiks, itse jouduin ainanki oikolukemaan tän teksin muutamaan kertaan ja korjailemaan, joten toivottavasti tuli selästi kirjoitettua :)


Tässä nyt muutama ällö kuva musta tältä aamulta. En ymmärrä mikä saa mut nyt laittamaan nää tänne :) Kyllä mä mieluummin laittelen tänne kuvia joissa näytän jokapäiväiseltä itseltäni, ja harvemmin siltä ku näis kuvis :) Vaikka tuo olen se ihan sama minä kuin muissakin kuvissa :)
Kun omaa hyvän ryhdin, niin voi kantaa vartalon ku vartalon upeasti ja tyylillä.. Näissä kuvissa ei oo nyt sitä ryhtiä sit pätkääkään :) 
Ja noi reidet :( itku :'(

Se siitä rasvasta, ja loppuun vielä hitusen eilisestä treenistä. Vuorossa oli olkapää ojentaja jumppa, ja jäin illalla töiden jälkeen ahertamaan. 
Poikien kanssa salilla puhuttiin siitä mikä kellon aika kenellekkin on paras treenaamiseen. Se on tietty ihan tottumus kysymys, mutta mulla jotenkin se on niin, että oon aamulla aamupalan jälkeen paljon energisempi ja motivoituneempi, kun illalla päivän- ja töiden päätteeksi. Monet oli taas sitä mieltä että illalla on parempi treenata, kun on saanut kunnolla kropan käyntiin päivän mittaa. 
No, ku mulle noi ilta treenit ei oo niin jees, ni se kyl näky eilen. Olin jotenki aika väsynyt, ja tuntu et en saanut itsestäni sitä kaikkea irti minkä oisin treenille voinut antaa. 
Tykkään treenata kaverin kanssa, pakkotoistot ja tsemppaus toimii tuolloin hyvin. Vaikka menisin treenaamaan yksin, niin aina löytyy joku joka jeesaa ja kannustaa, ja se saa toki puskemaan kovemmin. 
Silti vaikka eilenkin pojat tsemppas ja autto, ni jotenkin jäi vähän vaisu fiilis jumpasta. Tuntu et pumppii ei oikein löytyny, ku vasta loppu posettelussa. Vedin kyl yli tunnin treenin plus loppu aerobisen, joten loppuun pose harjoitukset sai mun viimisetkin lihakset ihan hapoille :)

Nyt siskolle kylään ja illalla töihin ja treenaamaan, palaillaan :)


Sara
sara

12 vastausta artikkeliin “Torstai aamun mietteitä”

  1. Reisistä omakohtainen kokemus, kun olikohan pari päivää sitten kun miehelle ihmettelin ääneen, että reidet tosiaan on saanut lihasta. Mä aina luulin, että mun reidet pysyy ikuisesti rasvalöllöinä. Haaveilin, että olisivat lihaksesta kovat, eivätkä hyllyisi. Haaveilin monta vuotta. Nyt olen yhtäkkiä havahtunut siihen, että ne ovat lihaksesta kovat ja hyvinkin rasvattomat. Olen ihan suu auki ollut täällä. Yhtäkkiä kotonakin tekee mieli pitää pikkuisia shortseja eikä ole piilottelut tarvetta. Muutos tapahtui loppujen lopuksi todella nopeasti. Aloin tehdä kunnon painoilla mm. erilaisia kyykkyjä joskus tuossa vuodenvaihteen tienoilla. Nyt on koivet kunnossa. Kyllä sinne pääsee! Itsellä tuohon ei liittynyt edes painon lasku, vaan koostumus yksinkertaisesti muuttui, rasvaprosentti todennäköisesti laski. Uskoakseni koipien ympärysmitta jopa kasvoi, sillä alkoi tietyt housut kiristää! Ei siis ole mahdoton tehtävä, vaikka siltä saattaa tuntua!

    • tota odotellessa, että mäkin huomaisin että jalat alkaa olee nätit ja haluaisin liikkua pikkusissa shortseissa! onnekas sinä! :) Tiedän että ei ole mahdoton tehtävä, joten aijon pystyä siihen, karkoittaa jalkaläskit ;) hihi. kiva kun kirjoittelit :)

  2. Hei, älä masentele siellä! Onhan sun jalat kiinteytyny ihan hirveesti ja mallikin on muuttunut kapeammaksi. ;) Varmaan ensin just kiinteytyy ja tulee se lihas sieltä alta esiin ja sit alkaa rasvat palaa. Hyvältä siis näyttää :)

    • ääh, en mä masistele, kerroin vaan mikä fiilis :) ja hyvä fiilis vaik välil ahistaakin ;) ens kesänä sit jalat on rantakunnossa ;)

  3. noista mittaustuloksista vielä,ensinnäkin tulee mieleen että onhan ohjeita noudatettu ennen testiä?nautittu ruoka-ja juoma,muu nestetasapaino,sekä mm. treeni vaikuttaa tulokseen,ja naisilla myös hormonikierto.ja tarkimmissa laitteissa pystyy myös valitsemaan asetuksista onko kyseessä atleettinen vai normaalivartaloinen henkilö,koska lihaksikkaammalla henkilöllä normaaliasetuksilla mitattaessa laite heittää rasvaprossankin ylemmäs..vaikka laitteet kehittyneitä onkin,eihän ne ehdottomia tuloksia annakaan,lähinnä seurannassa käteviä. kyllä kropastas näkee että hurjasti olet töitä tehnyt ja siitä on hyvä jatkaa :)

    • niin ihan totta. noi kaikki vaikuttaa tulokseen. siks yritin käyttäytyä ennen tätä mittausta aivan samoin ku viimeksi. eli ei treeniä 12h ennen mittausta, eikä syöntiä ja juontia ja samaan aikaan aamulla mittaus. ainut ero mikä oli, et mulla oli menkat nyt tän uusimman testin aikana, tai juuri loppusuoralla.. ni sekin voi vähän vaikuttaa, mutta tuskin paljon.töitä on kyllä tehty, ja samaa rataa jatketaan :)

  4. Aikasemmin bongasin sun blogin toisaalta ja en ole ihan hirvittävän tiiviisti seurannut, mutta tajusinpa että me ollaan nyt melko samassa tilanteessa. Mulla ei niinkään kai (?) kisatavoitteita mutta lihasta lisää ja alaosaston kanssa painiskellaan. Mutta onneksi on se valmentajan ammattitaito ja katsomus ja yritän koko ajan siirtää isompia fiiliksiä sivuun. Tää on nyt tätä ja tavoitteet mielessä ja kyllä se rasvakin lähtee sitten kun sen aika on! Tsemppiä ja kovia wääntöjä! <3

  5. Heippa Sara!Älä yhtään murehdi ns. roikkuvista polvista, kyllä se nahka siitä kiristyy! Eihän sulla vatsanahkakaan roiku, vaikka raskausaikana iho on venynyt paljon paljon enemmän! Tsemppiä :)Terkuin Jassu

  6. Hei, toivottavasti et tajunnut väärin, meikäläisen kommentti tohon postaukseen ainakin oli ihan puhdas kehu sulle! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta